Jump to content

Kreativ lading av 45-70


Guest

Recommended Posts

kan noen gi meg noen input her? Skal lade 45-70, har alt men ikke et egnet krutt. Har NC96M og URP/MRP og V540 hjemme. finner ingen info noe sted hva som skjer når man bruker alt for tregt krutt. Kan jeg fylle hylsa med skytterlagskrutt og fortsatt skyte trygt? Holdet meg til kjente ladetabeller ellers (VV, Norma og ladebøker), men hva skjer når jeg bruker tregt krutt til 45-70 som jo skal ha raskt krutt? Kan jeg få høyt trykk pga etterbrenning eller noe slikt?

Link to comment
Share on other sites

N540 kan du nok bruke, iallefall med de tyngste kulene. Ikke at jeg har ladet 45/70 noen gang, men det er "i leia" av hastighet som passer 45/70. Litt tregt, men ikke mye. Det sagt, så fatter jeg ikke hvorfor du ikke heller kjøper et krutt som fins i tabellene.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hvilken kule skal du bruke, hva skal du skyte og hvilket våpen har du?
Tar vi utgangspunkt i en standard 405gr blykule så kan du pakke hylsa full med N540 uten fare - til og med i en Trapdoor!

Forvent i overkant av 500ms ut av et 22" løp. Egentlig ikke så dumt kruttvalg, selv bruker jeg N133.

 

MRP blir alt for tregt, rekker ikke brenne opp mer enn halvparten før kula er ute av løpet. URP litt bedre, men ikke mye.

NC96M aner jeg ikke.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...