Jump to content

Kjøre gjennom Sverige med våpen fra Huntershouse


jankar

Recommended Posts

Jeg skal straks ned å hente en .22 pistol fra huntershouse, jeg har eksporterklæring klar, men må kjøre gjennom Sverige. Jeg har jo selvfølgelig ikke våpenpass da våpenet kjøpes brukt fra HH, hvordan løser man det med lovlig gjennomreise i Sverige?

Edited by jankar
Link to comment
Share on other sites

Problemet her er at det er et våpen som ikke er registrert på vedkommende som skal reise gjennom Sverige. Derfor mitt forslag om å ta danskeferga, så er det ikke noe å tenke på. Evt må du sjekke med Svenske tollen om hvordan du skal forholde deg til å frakte et våpen gjennom Sverige som du ikke har våpenkort på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
På 1.3.2019 den 18.14, slemmo skrev:

Problemet her er at det er et våpen som ikke er registrert på vedkommende som skal reise gjennom Sverige. Derfor mitt forslag om å ta danskeferga, så er det ikke noe å tenke på. Evt må du sjekke med Svenske tollen om hvordan du skal forholde deg til å frakte et våpen gjennom Sverige som du ikke har våpenkort på.

Med 6-9 måneders ventetid på våpenkort i Oslo, må jo selv nabolandene bli vant til å håndtere blåkopi som våpenkort etter hvert. 🤣

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker(når jeg handlet på Hunters House) så har du papirer på våpenet i Norge, men verken i Danmark el Sverige, de skulle derfor (egentlig) følge meg tilbake til båten og levere inn våpnene der, som ble utlevert til meg når vi kom til Norge. De synes det er litt mye hassle og lot meg tusle til båten selv.

Ser for meg å stoppe innom i Sverige på måfå, ihvertfall uten å ha sjekket GODT(og fått ting skriftlig fra Tullverket) høres ut som en sjansespill med stor fare for stunder man kan sitte og le litt av senere i livet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...