Jump to content

Recommended Posts

Hei. Håpe eg kan stjele denne tråden litt med et par spørsmål 🙂

E inne på tanken å kjøpe meg ei Tikka T1x og i den forbindelse vil eg ha en ny stokk eller et chassis til denne 🙂

Ser at KRG Bravo e nevnt som et alternativ og lure på om noen Har erfaringer med denne? 

 

Edited by Derrek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Usikker på om spørsmålet ditt er rettet mot 17 HMR generelt eller Tikka T1x i 17HMR. Jeg hadde en CZ  og den skiftet treffpunkt bare den "kom ut". Om det var rifla, temperatursvingninger eller en kombinasjon vet jeg ikke. Ble solgt med sterke advarsler. Synn, da jeg likte patronen. Kunne tenkt meg en "hardtest" av en Tikka kammeret for samme patron. 

Link to comment
Share on other sites

Begge egentlig. Har en kamerat som hadde en Sako Quad i 17 HMR. Han opplevde treffpunktendring ved temperatursvingninger. Hadde vært interessant på en varm sommerdag og skutt et magasin fra fryseren og et med 25 grader pluss. Det ene kunne fraktes til skytebanen i en kjølebag midt i en en pose frosne erter 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Nån som har to forskjellige piper til sin t1x?  Hadde veeeldig lyst på 22lr og 17 hmr å kunne putte i stokken fra langholdsbørsa. Sånn som det ser ut, og jeg har forstått er pipa kun fast med settskruer, så det skal gå å bytte pipe uten større problemer? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 minute ago, bardp said:

Ja det er samme pistolgrepet til begge to. Har montert både på min tikka T1x og T3x.

 strålende, vil dette være det samme om jeg ønsker å kjøpe en GRS berserk stokk til min T1 også?, bare finne en brukt berserk til T3 og så er det bolt on? :D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noen som har prøvd Timney trykkpunkt på T1x? https://www.landro.no/timney-triggers-llc/105059/timney-trykkpunksavtrekk-for-tikka-t3

Har etter mangfoldige måneders venting fått tak i en venstreutgave av T1x. Er nysgjerrig på om trykkpunkt kunne være fint. Neste spørsmål er om Timney finnes eller kan bygges om til venstreutgave? Det er "bare" sikringen som gjør at det ikke passer.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Casey Jones said:

Noen som har prøvd Timney trykkpunkt på T1x? https://www.landro.no/timney-triggers-llc/105059/timney-trykkpunksavtrekk-for-tikka-t3

Har etter mangfoldige måneders venting fått tak i en venstreutgave av T1x. Er nysgjerrig på om trykkpunkt kunne være fint. Neste spørsmål er om Timney finnes eller kan bygges om til venstreutgave? Det er "bare" sikringen som gjør at det ikke passer.

Funker bra. Tydeligt trykkpunkt og selve avtrekket er "crisp". Er vant til sauer 200str avtrekk etter flere år med dfs og da blir det aldri det samme på en måte, uansett hva annet en prøver.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Runarash said:

Er vant til sauer 200str avtrekk etter flere år med dfs og da blir det aldri det samme på en måte, uansett hva annet en prøver.

Har du prøvd S&L de se vel så bra som Sauer avtrekkene. Fint om noen prøver Timney på T1x har selv veldig lyst på et skikkelig avtrekk på min men min erfaring med Timney fra før er ikke så bra.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Runarash said:

Er vant til sauer 200str avtrekk etter flere år med dfs og da blir det aldri det samme på en måte, uansett hva annet en prøver.

Så det er ikke like bra som på 200 STR? Men ok? Jeg har fra før inntrykk av Timney som det billigste og "dårligste" alternativet. Klådde litt på dette Timney-avtrekket forleden, og det virket veldig tillitsvekkende subjektivt sett. Men jeg bare avtrekket løst, og ikke montert på ei rifle. Så jeg aner ikke hvordan det føles å trekke av.

KRG har også et avtrekk: https://www.brownells.no/MIDAS-2-STAGE-TIKKA-TRIGGER-Tikka-T3x-T3-CTR-2-Stage-Trigger-KINETIC-RESEARCH-GROUP-Adjustable-2-Stage-T3-T3x-CTR-100033930

Men 2-5 lb? Det var tungt...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Casey Jones said:

Så det er ikke like bra som på 200 STR? Men ok? Jeg har fra før inntrykk av Timney som det billigste og "dårligste" alternativet. Klådde litt på dette Timney-avtrekket forleden, og det virket veldig tillitsvekkende subjektivt sett. Men jeg bare avtrekket løst, og ikke montert på ei rifle. Så jeg aner ikke hvordan det føles å trekke av.

KRG har også et avtrekk: https://www.brownells.no/MIDAS-2-STAGE-TIKKA-TRIGGER-Tikka-T3x-T3-CTR-2-Stage-Trigger-KINETIC-RESEARCH-GROUP-Adjustable-2-Stage-T3-T3x-CTR-100033930

Men 2-5 lb? Det var tungt...

Timney til t3 er veldig bra. Alt er en vanesak. Går ut i fra at du ikke har skutt med 200str, så du vil ikke merke forskjellen. Timney føles bare annerledes for min del. Det er et veldig bra avtrekk, bare å søke på youtube. Hadde eg skutt med timney i over 10år deretter prøvd 200str hadde det blit uvant. Smaken er som baken.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...

Da har jeg blitt den lykkelige eier av t1x i 22 og t1x i 17hmr i tillegg til min gamle t3 i 6.5x55 (alle i links) . Etter et par dager på skytebanen må jeg si at avtrekket er helt likt på disse tre. Skyter bedre på frihånd med den gamle t3 og jeg tenker og håper at det i hovedsak skyldes vekt. Regner med at det blir noen runder til i løpet av sommeren. Har satt to fot på 17hmr og skal teste litt mere etterhvert. Avtrekket er imponerende iallefall og jeg er svært fornøyd. 

Tore

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei, etter at tikkaen har vært på markedet en stund, er det noen som har noen formening om stokk? Vurderte litt en GRS, men slo det i fra meg pga at fruen er links…

 

Har sett litt på Grey Birch sin Foundation stokk. Og samme med MDT sin ACC, men synest at sistnevnte er kansje litt stiv i pris.😅

 

skal brukets primært lignende/sittende med tofot.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, THEWULFF95 said:

Hei, etter at tikkaen har vært på markedet en stund, er det noen som har noen formening om stokk? Vurderte litt en GRS, men slo det i fra meg pga at fruen er links…

 

Har sett litt på Grey Birch sin Foundation stokk. Og samme med MDT sin ACC, men synest at sistnevnte er kansje litt stiv i pris.😅

 

skal brukets primært lignende/sittende med tofot.

Krg bravo 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...