Jump to content

Hvordan fungerer sluttstykket på Lynx?


Midt-I

Recommended Posts

Noen som kan forklare mer om hvordan låsingen på sluttstykket til Lynx fungerer? Det ser ut som en "crossbolt" som også fungerer som en slags vektstang for å gi mer kraft til kamring og utdrag (?)

 

La oss kalle sluttstykket sammenklappet når det er låst posisjon.. Er det noe som hindrer det fra å klappe sammen før det er helt fremme? (Altså noe som hindrer at vribevegelsen "aktiveres" før sluttstykket er helt fremme.) Noen ideér?

 

Prøvde å se litt på denne videoen, men ble ikke klok. Ser jo ut som det er mulig å klappe det sammen når som helst..

https://www.youtube.com/watch?v=Pv0lBALWN3s&t=20s

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det er en i en av fjasbrokgruppene som har (hadde?) en Lynx Target, Alexander G-noe, som virket være veldig fornøyd med sin rifle. Den var styggpresis så vidt jeg husker fra det han la ut. Får du tak i ham her eller på FB så kan det jo være han vet litt mer.

Target-modellen virker egentlig fornuftig, i 6,5x55 virker den så fornuftig at det blir kjedelig. Jeg kunne gjerne hatt en slik selv :) 

Link to comment
Share on other sites

Alexsander Brude heter han.. Det er ingen "vri" bevegelse om jeg forstår det du skriver rett, å det er en bolt som går tvers gjennom sluttstykket, å den trenger motstanden den får av sluttstykket i bunnstilling for å gå i lås å man trenger også åpningen til låse bolten i kassa for att låse operasjonen skal kunne fullføres, vis ikke vil den bare stoppe mot kassa..

 

 

Aannerud 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...