Jump to content
jmosbakk

Ny i 2019! Meopta Optika 6

Recommended Posts

Ingen treffpunktsforandring når man forandrer forstørrelse.

Retikkelen kan brukes til avstandsbedømming

Bestilte egentlig en 3-18x56, men pga leveringsproblemer ble det en 5-30 som jeg driver  og titter litt i i istedet. Har ikke skutt noe med den enda da jeg venter på ringer, men etter å ha titta litt i den under varierende forhold må jeg si at dette ser ut som virkelig bra saker ift prisen - iaf optisk. Jeg var i utgangskunktet litt grinete og skeptisk, men må faktisk innrømme å være litt imponert - så langt. Det er klart det er forbedringspunkter på den, men som sagt er ikke dette i det prismessige toppskiktet heller. Kommer tilbake med en mer utførlig tilbakemelding når jeg har fått litt mer praktisk bruk.

Hva ble du forespeilet av leveringstid på en 3-18?

Sett på denne selv, men noe usikker på om jeg ønsker forholde meg til noe flytende leveringstid og usikkerhet.

@msteiro jeg bestilte i slutten av februar eller tidlig mars og ble forespeila tidlig levering. imidlertid kom det ikke noe på første levering, og venta på andre, hvor det heller ikke kom noe. Etter sigende var det visst vanskelig å skaffe, så aner ikke når den blir tilgjengelig igjen. Men du kan jo ringe opp på Nygård å høre?

Er det slik at det bare er FFP-modellene som kommer med cm-klikk? Synes 4,5-27x50 SFP så snasen ut, men slik jeg kan se leveres den bare med moa-klikk..

Har sett på en optika 3-18. Men vet ikke om jeg vil ha med 50 eller 56 åpning... Hva tror dere? 

Kommer vel til å bli mest brukt på skytebane, jaktfelt og litt revejakt. Kanskje prøve litt Langhold også. 

Hvilket retikkel ville dere kjøpt med ?