Jump to content

Ny Hedmarking


rifleri

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg holder på med jegerprøven for tiden, med prøven i midten av mars. 

Har lenge vært interessert i friluftsliv og trivdes med skyting i forsvaret, så konkluderte med at jakt ville være en naturlig retning å gå. 

Har i den senere tiden også blitt ganske nysgjerrig på langholdsskyting/presisjonsskyting så vurderer også dette som hobby.

Bor på Hamar.

Link to comment
Share on other sites

Hei, og velkommen til landets beste forum for skyttere og jegere!

 

Med bakgrunn fra Forsvaret har du jo kjennskap til våpenhåndtering og sikkerhetsregler, disse faktorene er det i minste laget av på valige jegerprøvekurs.

 

Du bor jo i "kjerneområdet" for DFS-skyting. I et DFS-lag får du grunnleggende skyteinstruksjon, kanskje også mulighet til å låne et våpen, mens du bestemmer deg for hvilke skyteformer du eventulet vil satse på, i tillegg til jakt. Trening (og konkurranse, i klasse "Nybegynner Voksen") med kaliber .22LR er en god, og rimelig, måte å skaffe seg ferdigheter.  Kanskje er det også noen "kammer"-ater fra området, som kan låne deg et jaktvåpen (husk utlånserklæring, som må "oppfriskes" regelmessig!), så du kan få litt jakterfaring, før du bestemmer deg for våpenkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det!

 

Ja våpenkjennskapen skal være på plass. Så blir nok helst å finne ut hva slags type skyting jeg helst vil bruke tiden på.

Har tenkt å kjøpe en salong 22lr for mengdetrening og for å komme i gang med teknikk før jeg tar noen videre avgjørelse angående kjøp av ytterligere våpen.

 

Håper på å komme i kontakt med noe lokale skyttere/jegere og få høre litt erfaringer før jeg går videre. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...