Jump to content

Steel challenge - Rimfire ervervsgrunnlag?


KriSpawn

Recommended Posts

Er steel challenge ervervsgrunnlag? 

 

Tenker på om man kan anskaffe en .22LR med optisk sikte til rimfire open og sivilpistol 5. Selv om man har NSF .22LR finpistol (5-6 skudd matchpistol) og spesialpistil (Stenvaag). 

Edited by KriSpawn
Auto correct
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
På 25.2.2019 den 14.18, KriSpawn skrev:

Takk for avklaringen 😀

 

men Steel Challenge teller fremdeles som aktivitet for pistoler kjøpt for bruk i IPSC eller sivilpistol, ikke sant? 

 

Jeg tror svaret er nei. Jeg mener feks siv ikke gir stevnepoeng (til rifle eller reservevåpen). Som aps skriver skytes det stort sett for morro :)

Link to comment
Share on other sites

https://dssn.no/wp-content/uploads/2019/04/VÃ¥penkompendium-POD-LoRes.pdf

Steel Challenge

Steel Challenge er skyting mot stålmål i ulike størrelser og på ulike avstander. Løypene er faste og består av 5 stålmål. Målet er å treffe figurene raskest mulig. Steel challenge er en nasjonal gren administrert av DSSN. Våpen brukt i Steel Challenge er alle våpen innen DSSN sine programmer, også minirifle og håndvåpen fra .22LR.

 

NB: Det kan ikke innvilges egne våpen til dette programmet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ervervgrunnlag men teller som aktivitet for reservevåpen var det siste jeg hørte.
Så om du skyter sivilpistol 5 kan du stille i denne klassen i SC og det teller som aktivitet.

 

Men om du stiller i samme stevne i flere klasser kan du bare ta med 1 av klassene som aktivitet.

Så stiller du på NM SC med Production, Revolver og Siv5 kan du ikke bruke stevnet som aktivitet for alle 3.

Igjen, dette kan avhenge av hvor søknaden din går og saksbehandler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...