Jump to content

Reservevåpen og praktisering av aktivitetskravet


Thobjerk

Recommended Posts

Jeg regner med at dette er pods reaksjon på doble norgesfelt etc, dvs 2 feltstevner på samme dag, så man kan skyte 2 revolverfelt stevner samme dag f.eks.

 

Men det de skriver der kan fryktelig lett misforstås med at man ikke får aktivitet hvis man skyter flere runder i forskjellige program

Edited by meatpukk
Link to comment
Share on other sites

Casen er vel at det er mange klubber som arrangerer 2 feltstevner på samme dagen, så man kan få 2 starter med revolver på en dag.

 

Her syntes jeg POD er langt ute å kjører, hvis jeg skyter 1000 skudd med revolver på stevner bør det være klinkende likegyldig om jeg gjør det på et par helger, eller fordelt utover året.

 

Jeg regner med folk kommer til å føle seg mye tryggere nå som de vet at Ola feltskytter drar hjem 3t tidligere fra stevner

Link to comment
Share on other sites

Er vel svar på tiltale for kreativ stevnegjennomføring med flere starter pr. stevne slik at folk (for?) enkelt har fått ervervet reservevåpen. Dette vil sikkert miljøet svare på ved å arrangere forskjellige stevner samtidig også har vi det gående :D

 

Her må NSF på banen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

level 2 tar stortsett 1 hel dag, for 1 våpen, level 3 tar jo 2 hele dager.  se også på level 4 og 5, level 5 tar det minimum 9 dager, ofte mer, teller som 4 starter....... 

Så level 3 ipsc, tar vesentlig mer tid, enn å skyte 5-6 våpengrener på feltstevne.  

Var to norgesfelt stevner nærme hverandre en dag, da kjørte jeg bare mellom, fikk 8 starter totalt. 

Men imho er 2 feltstevner på samme dag... 2 feltstevner på samme dag! krever jo  2x antall skudd, 2x antall tid, eller mer,  og bør telle deretter. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

På ‎19‎.‎02‎.‎2019 den 12.02, Thobjerk skrev:

«Etter presisering fra Politidirektoratet teller ikke flere starter i samme stevne (selv om de har forskjellig stevnenummer) som mer enn ett stevne.»

Nå er jeg sikkert ute på feil jorde, men likevel: Er det i slike presiseringer fra POD at aktivitetskrav ensidig bestemmes?

Kanskje ny og bedre presisering: "Må gå minimum to dager mellom hvert stevne" - greitt det også, liksom...?

Og enda den beste  presisering: "Konkurranser bare i måneder med R".....

Kan umulig være meningen detta 🙄

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, BC.Airn skrev:

Nå er jeg sikkert ute på feil jorde, men likevel: Er det i slike presiseringer fra POD at aktivitetskrav ensidig bestemmes?

Kanskje ny og bedre presisering: "Må gå minimum to dager mellom hvert stevne" - greitt det også, liksom...?

Og enda den beste  presisering: "Konkurranser bare i måneder med R".....

Kan umulig være meningen detta 🙄

 

Jeg fikk beskjed at to stevner på geografisk forskjellige steder på samme dag telles som 2 stevner. 

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått, så har eget stevne eget stevnenummer.

Kanskje ett stevne fredag kveld, og et annet påfølgende lørdag.

Eller to stevner på søndag. Alt med egne stevnenummer.

Er det slik at POD lager sine egne, ensidige presiseringer som skal etterfølges?

Jeg liker jo å tro at det sitter fornuftige mennesker både i skytterforbund, klubber og POD, som vil alle vel.

Så nå henger jeg ikke med i svingene :trist:

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, BC.Airn skrev:

 

Er det slik at POD lager sine egne, ensidige presiseringer som skal etterfølges?

Mer eller mindre. De har frie tøyler til å synse som de vil, og ingen store interesser av å vurdere jussen underveis. JD har så langt ingen problemer med praksisen og ingen av forbundene tør/gidder å utfordre de. 

Link to comment
Share on other sites

54 minutter siden, Erlend Meyer skrev:

Mer eller mindre. De har frie tøyler til å synse som de vil, og ingen store interesser av å vurdere jussen underveis. JD har så langt ingen problemer med praksisen og ingen av forbundene tør/gidder å utfordre de. 

Takk for informasjon.

Link to comment
Share on other sites

På 19.2.2019 den 12.02, Thobjerk skrev:

I Sør-øst politidistrikt legges følgende til grunn:

 

«Etter presisering fra Politidirektoratet teller ikke flere starter i samme stevne (selv om de har forskjellig stevnenummer) som mer enn ett stevne.»

 

Kan du linke til et scannet kopi av dette brevet? Et stevne har da en ganske tydelig definisjon, og dette virker merkelig.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, thoger skrev:

 

Kan du linke til et scannet kopi av dette brevet? Et stevne har da en ganske tydelig definisjon, og dette virker merkelig.

Jeg fikk dette bare muntlig. Kunne ikke få det skriftlig. Men hadde flere starter og ta av så det ordnet seg. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
På 19.2.2019 den 12.02, Thobjerk skrev:

I Sør-øst politidistrikt legges følgende til grunn:

 

«Etter presisering fra Politidirektoratet teller ikke flere starter i samme stevne (selv om de har forskjellig stevnenummer) som mer enn ett stevne.»

Merkelig at de forskjellige politi distriktene skal tolke dette forskjellige... har selv fått innvilget reserve i magfelt 1 nå nylig, hvor dokumetert antall stevner er fordelt over 3 dager, hvor det er 5 starter pr gren (mag 1 og mag 2) pr dag.  Hvordan skal man ellers greie å skyte seg opp reserve i mag 1 og 2 hvor det i løpet av året er minimalt med stevner rundt om kring på østlandet. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...