Jump to content

Første pistol


Ernst

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Eg ville ikkje anbefale nokon av dei. Viss du først skal kjøpe ein Ruger bør du etter mi meining kjøpe deg ein brukt Mk1 eller Mk2, det er fleire av desse på finn. Men eg stiller meg bak Skjøttarstuggun sitt forslag - kjøp matchpistol. Sjølv ein gammal traver som GSP er uendeleg mykje betre enn dei Rugerane du tenker på, og du får dei får godt under nypris på ein Ruger:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=141339343

 

Her har du eit godt konkurransevåpen til omtrent samme pris som ein ny Mk4:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=141166437

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, aps said:

Vi har i flere klubber jeg er med i, ruker mk4 som klubbvåpen, de er rett og slett bra. (25stk totalt)

 

Samanlikna med kva?

 

Ja, dei er driftssikre og evigvarande. Slettes ikkje så verst å skyte med heller, viss ein kan leve med avtrekket som har vore elendig på alle Mk3 og Mk4 eg har prøvd. Har sjølv ein Mk1 med OK avtrekk, men den har vore massert av børsemaker. Nytt skjefte hjalp også. Men det er framleis langt opp til ein matchpistol.

Link to comment
Share on other sites

Tror at du blir skuffet med en SR22, hadde vurdert en Xesse sport isteden 

Eller en Ruger Mark IV .

Har hatt Xesse selv og skutt noe med SR 22 og endel med IV.

Erfaringen min er at den er endel mere matetrøbbel på SR22 en de andre jeg har nevnt.

Har idag en Volquartsen som er bygd på Ruger , går upåklagelig og lite feil.

Men skytteren er fortsatt den store begrensningen her 😀

 

 

Link to comment
Share on other sites

På ‎17‎.‎02‎.‎2019 den 22.11, Ernst skrev:

Har begynt å skyte litt med pistol . Tenkte å kjøpe en 22 og kansje en 9mm, eller 38 spesial eller hva folk her inne anbefaler .  Så lurte på noen gode råd om hva man bør velge . 

Ønsker du å bli god til å skyte: Kjøp en skikkelig .22lr matchpistol.

Brukte omsettes ofte, og de er nærmest uslitelige.

 

Men først må du prøve pistolene til skytterkompisene. Ser ut som du er nybegynner, så du har god tid før eget våpenkjøp.

Se om du merker noen forskjell på våpen. Skyting er skøy, og enda mer skøy når du treffer det du sikter på.

Mange nybegynnere går i den fella at de skal ha en magnum, 9mm og en 22 attåt liksom.

Jo, smell, røyk og kule pistoler, joda lett å kjenne seg igjen. Ditt valg, og du gjør akkurat som du sjøl vil. Ingen fasit.

 

Men mitt råd når den tid kommer: Søk om en pistol i .22lr, en pistol i 9mm og en revolver i .38.

Så kjøper du først en .22 matchpistol, og bruker den. Når tiden er inne kompletterer du med de andre etterhvert.

Da har du erfaring, og kan kanskje kjøpe noe dyrere og bedre også. Du er i miljøet, og kan gjøre gode kjøp.

 

Innvilget søknad er gyldig i 12 måneder (pluss 6 måneders i tillegg). Da har du halvannet år på deg til å handle.

Lykke til - og øv mye!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...