Jump to content

Hjelp til utfylling av våpensøknader


kaffekopp1

Recommended Posts

Saken er kort og grei at jeg skal søke om å få kjøpe bestefars gamle elgvelter, en Husqvarna  i 30-06 men av ukjent modell. Så mitt spørsmål til dere som har vært igjennom våpensøknad en gang tidligere, kan jeg fylle ut våpennummeret, men la dette modell-feltet stå tomt, eller ville dere anbefalt å fylle ut modell etter litt kvalifisert tipping? 

 

Dersom noen av dere vet hvordan man søker opp våpenmodell er våpennummeret 369453. Har prøvd å lete selv men blir ikke mye klokere... 

Link to comment
Share on other sites

Har bestefaren din våpenkort? Der vil det evt stå.

Hvis ikke ville jeg bare sendt inn komplett utfylt søknad som beskrevet over med signatur, kopi av begges førerkort, jegerbevis og evt tidligere våpenkort hvis du har fra før.

 

Arver du våpen trenger du heller ikke betale gebyr, så greit å legge ved et skriv hvor det står at det er fra bestefaren din. Ikke 100% sikker på om dette bare gjelder direkte arving som far/sønn, men skader ikke å prøve.

Link to comment
Share on other sites

@G.Larson Kjente det gikk et lite sukk da jeg må spesifisere hvordan jakt man skal bruke rifla på.... 

 

@msteiro Jo, kunne gått igjennom og sjekket opp i våpenkortet til høvdingen, men saken er egentlig at jeg vil bare ha søknaden klar til dagen har diskutert med alle de andre barn og barnebarna om jeg ikke kan kjøpe denne av han. Så jeg så en mulighet til å søke nå som jeg  uansett skal sende inn noen søknader så skader det vel ikke å legge inn en ekstra? ;)  

Link to comment
Share on other sites

På 16.2.2019 den 17.59, Chiefen.v-2 skrev:

Rifle, Husqvarna, serienummer, kaliber. Mer behøves ikke

 

Rettelse, du oppgir "jakt" som behov. 

Alternativ kan du få den innvilget med "affeksjonsverdi" som behov (et minne om bestefar osv), du vil da få et våpenkort merket med at våpenet ikke skal skytes med og at ammunisjon ikke kan erverves. Fordelen er at våpenet da ikke inngår i garderoben.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...