JaktKokken Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) Er litt i tenkeboksen på anskaffelse av ny rifle/riflestokk. Så har eg kikka litt på BIFROST frå GRS til jakt på hjort/reinsdyr på vestlandet Sogn og fjordane. Den ser ut til å ha grei vekt og gode innstillingar,. Ser ut til å vera svært lav bake om de forstår kva eg meiner. Det ser ut til at bakre del på kolben bygger ein god del i høgden. Nokon som har erfariger med denne stokken i skogen. Her er det skuddsituasjoner frå 5 meter opp til 5 ganger skytterprøven. Hadde vore morro å sett og holdt stokken før ein eventuelt gikk til innkjøp av den. På forhånd takk for alle svar. Edited February 13, 2019 by msteiro Caps-Lock i tittelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking27 Posted October 25, 2019 Share Posted October 25, 2019 (edited) Ble det stokk på deg? Det jeg lurer på er hvordan alle skruene på skjeftet tåler vestlandsværet. Min erfaring er at det er få produsenter som ikke bruker skruer som ruster. Edited October 25, 2019 by Viking27 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JaktKokken Posted October 25, 2019 Author Share Posted October 25, 2019 Det blei til slutt ein Blaser R8 success med kolbeforhøyer. Glatt stokk med gode skyte egenskaper. Sikte blei det ein V8 2,8-20x56 ASV og ein A-tec a-lock optima 45 demper. Plukka alt på finn.no over litt tid så blei det ikkje så avskrekkende pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking27 Posted October 25, 2019 Share Posted October 25, 2019 Skjønner. Får starte en ny tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts