Jump to content

Volquartsen Summit 10/22-retrekker


Midt-I

Recommended Posts

Kom over Volquartsen Summit (tidligere PWS Summit), en stilig retrekker i "skiskytterstil" med Ruger 10/22 avtrykk, så det er litt lego for voksne. Hvis slagtiden er kort kan den faktisk være egnet til skiskyting.

 

Pipe, skjefte og magasin er 10/22-kompatibelt, så det er sikkert mulig å få god presisjon avhengig av hvilken pipe man setter inn? Låskassen har integrert picatinny rail med 6 mrad tilt.

 

Sluttstykke, vekslingsmekanisme og avtrekk er derimot ikke kompatible med 10/22. Original avtrekksvekt er 790 gram.

 

 

880E3E6D-0FA2-4D80-B593-8A28975DC0F4.jpeg

IMG_8697.jpg

T3-right-lead.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ganske nyfrelst Anschutz fanboy, men etter å ha plukket litt på avtrekket til en Anschutz kan jeg ikke forstå hvordan noen aftermarket produsenter kan ta så mye for en så latterlig enkel konstruksjon de faktisk leverer. Mange av de er jo bare en polert versjon av originalen. 

wgqZv6O+Tn6zAcaFpr6%FA.jpg

Link to comment
Share on other sites

5020-avtrekket til Anschutz er state of the art.

Noen som har sett skiskyttere på TV med teknisk feil på avtrekket uansett drittvær og temperatur? Tenk da på at dette er et ekte trykkpunktavtrekk, med skikkelig sikkerhetsmargin, på 550gr som funker HVER GANG! 

Skal man ha noe "bedre" på ei rifle må man på Bleiker eller G&E nivå. Derfor er nivåforskjellen himmelvid når man ser nedover i kvalitet uansett hva det heter.

Jeg har en direkteavtrekksversjon av 5020 på konkurranserifla mi. Det er flyttet over fra en tidligere rifle jeg slet ut. Det avtrekket har nå gått ca 250000 skudd uten et problem. 

 

Når man da får kjøpt gamle skiskyttere med dette avtrekket i boltverson til 5k og pene Fortnere til 18k er det en nobrainer når man faktisk vet hva man får. Så følger det jo med noen andre kvaliteter på kjøpet også..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...