Jump to content

Tikka T3X Wild Boar fordi?


Rav4d4d

Recommended Posts

Det ligger Tikka T3X Wild Boar på Finn. Jeg får ikke info til å stemme med det som står på sidene til Schou? De sier 3.4 kg og juster bar kinn støtte. Andre steder står det 3.2kg og fast kinn støtte. 

Og hva gjør at den veier mer enn vanlig T3X? Picatinni kan ikke veie mye?

Er det noen grunn til å betale ekstra for denne modellen?

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Ei tohi varjata skrev:

Fordi den justerbare kolbekammen og underbeslaget i metall med stort CTR-stålmagasin veier litt mer :) 

Vær obs på at magasinene til CTR/Wild Boar er VELDIG dyre.

Takk. Men bilder på Finn viser at det ikke er justerbar kolbekam?

Ja dyrt med mag. Men 3 skudd er lite. Få har 5.

Link to comment
Share on other sites

Ach - høyere kolbekam, mente jeg. T3X Tac og CTR har noenlunde like spesifikasjoner, så det er nok mye kopiering av beskrivelser..

Det mest korrekte finner du på Tikkas egne sider.

 

Vanlige T3X finnes med 3- og 5-skuddsmagasiner i .308.

3-skudds er standard i .308 (riflene leveres med 3-skudds), men du får kjøpt 5-skudds løse. Alle T3- og T3X-rifler har løse magasiner.

 

Du kan sammenligne prisene på magasiner her:

https://www.skittjakt.no/tikka/189152/tikka-magasin-t3-t3x-ctr-tac-a1-10-skudd

https://www.skittjakt.no/tikka/152790/tikka-t3-magasin-medium-22-250--308w-5-skudd

 

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Ach - høyere kolbekam, mente jeg. T3X Tac og CTR har noenlunde like spesifikasjoner, så det er nok mye kopiering av beskrivelser..

Det mest korrekte finner du på Tikkas egne sider.

 

Vanlige T3X finnes med 3- og 5-skuddsmagasiner i .308.

3-skudds er standard i .308 (riflene leveres med 3-skudds), men du får kjøpt 5-skudds løse. Alle T3- og T3X-rifler har løse magasiner.

 

Du kan sammenligne prisene på magasiner her:

https://www.skittjakt.no/tikka/189152/tikka-magasin-t3-t3x-ctr-tac-a1-10-skudd

https://www.skittjakt.no/tikka/152790/tikka-t3-magasin-medium-22-250--308w-5-skudd

 

Igjen takk. Jeg leter videre. Er litt skeptisk til blånert løp også. Men tar nok feil. Igjen

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er den fra J&F Gjøvik du tenkte på hadde det vel nesten vært enklest og ringt/mailet Robert i butikken og spurt om alt du lurer på....?

Jeg har snakket med ham et par ganger og han har hatt god kontroll. Skulle tro han har det om Tikka også, en av Norges mest solgte rifler.

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, Swift skrev:

Hvis det er den fra J&F Gjøvik du tenkte på hadde det vel nesten vært enklest og ringt/mailet Robert i butikken og spurt om alt du lurer på....?

Jeg har snakket med ham et par ganger og han har hatt god kontroll. Skulle tro han har det om Tikka også, en av Norges mest solgte rifler.

Takk men jeg tenkte eksperter her vil gi svar som selger kanskje vil vri på annerledes enn de som mener uten å håpe på salg. 

Og noe info fra sidene til Schau ikke stemmer på flere modeller...

Jeg leser videre. Likevel takk for bidrag.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, msteiro skrev:

Hvis det er forskjell i oppgitt vekt på 200 gram er det trolig om det er justerbar eller ikke. Kalix forhøyeren veier vel ca 180 gram.

Jeg trodde det kunne være slik. Men bilder fra Schau viser fast kolbekam. De skriver den veier 3.4. kanskje den selges i flere utgaver...

Link to comment
Share on other sites

Tikka WB er en limited edition modell som ser ut til å være utgått av sortimentet, så det ligger ikke spec på Tikka.fi. Om kolbekammen er justerbar har den ett ratt på høyre side under. Mulig disse, som noen andre modeller, kunne leveres med begge deler. Er vel bare å spørre. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde slik en Tikka Wildboar i fjor på jakt i Norge og på Drivjakt i Tsjekkia, hva lurer du på?:)

Den veier 3,4kg og har metallunderbeslag og bred framskjefte som kan tas av, da veier dn 3,2kg. Den har kolbeforhøyer men den er fastmontert og ikke justerbar! Det følger med 2 stk 10 stk magasin med kryssmating. Nydelig børse å skyte med, gikk som en drøm.

 

Det som er ekstra i forhold til vanlig Tikka t3x light:

 

10skudds magasin

kolbeforhøyer

metall underbeslag

picatinny skinne

ekstra bolt hode i plast

gjenget for demper 14x1

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Hare4 skrev:

Det som er ekstra i forhold til vanlig Tikka t3x light:

 

 

 

På bildene ser det ut til at den og har teflonbelagt bolt som Ctr, stemmer dette?

Har hatt mange T3x og den bolten på Ctr er nydelig å repetere med i forhold. (bortsett fra en kasse jeg har som er gått over 7000 skudd )

Link to comment
Share on other sites

30 minutter siden, vavlo skrev:

Tikka WB er en limited edition modell som ser ut til å være utgått av sortimentet, så det ligger ikke spec på Tikka.fi. Om kolbekammen er justerbar har den ett ratt på høyre side under. Mulig disse, som noen andre modeller, kunne leveres med begge deler. Er vel bare å spørre. 

Du har nok rett. Jeg leser på svenske sider at 2 kjeder har solgt ulike varianter. Slik jeg leser det kan man konfigurere hva man vil om det bestilles nok antall...

Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, Hare4 skrev:

Jeg hadde slik en Tikka Wildboar i fjor på jakt i Norge og på Drivjakt i Tsjekkia, hva lurer du på?:)

Den veier 3,4kg og har metallunderbeslag og bred framskjefte som kan tas av, da veier dn 3,2kg. Den har kolbeforhøyer men den er fastmontert og ikke justerbar! Det følger med 2 stk 10 stk magasin med kryssmating. Nydelig børse å skyte med, gikk som en drøm.

 

Det som er ekstra i forhold til vanlig Tikka t3x light:

 

10skudds magasin

kolbeforhøyer

metall underbeslag

picatinny skinne

ekstra bolt hode i plast

gjenget for demper 14x1

 

Takk. Du hadde. Vil det si du kvittet deg med den? Var det noe du misliker med den? 

Link to comment
Share on other sites

Den hadde teflonbelagt sluttstykke ja, gikk som smør etter noen repetisjoner:)

 

Jeg hadde en sesong men så kom havesyka og jeg handlet en Sako Finnlight og nå er jeg tilbake til Tikka T3 med løpsmuffe som systemvåpen ;)

 

Ble glad i den Tikka WB Edition, litt tung når du går mye, men ikke verre en en blaser r8. Eneste minuset jeg opplevde var at magasinet løsnet under skyting og datt ut, det fikset jeg med å vippe ut  forsiktig i metallet med skrujern så den låser skikkelig som vist på Youtube med CTR magasiner. Etter det fungerte alt smertefritt!:)   

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Hare4 skrev:

Den hadde teflonbelagt sluttstykke ja, gikk som smør etter noen repetisjoner:)

 

Jeg hadde en sesong men så kom havesyka og jeg handlet en Sako Finnlight og nå er jeg tilbake til Tikka T3 med løpsmuffe som systemvåpen ;)

 

Ble glad i den Tikka WB Edition, litt tung når du går mye, men ikke verre en en blaser r8. Eneste minuset jeg opplevde var at magasinet løsnet under skyting og datt ut, det fikset jeg med å vippe ut  forsiktig i metallet med skrujern så den låser skikkelig som vist på Youtube med CTR magasiner. Etter det fungerte alt smertefritt!:)   

Takk. Dobbelt takk for at du gidder svare ordentlig uten å være belærende eller verdensmester i selvfølgeligheter.

Jeg leser mye her inne men tror jeg som andre kvier seg for å spørre i frykt for svarene fra enkelte. 

 

Nb det gjaldt ingen i denne tråden. 

 

Stor takk. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...