Jump to content

Løvenskiold og 22lr på søndager


msteiro

Recommended Posts

Ja, det samme gjelder rifle. Det er egentlig på riflebanene oppheving av skyteforbudet på søndager startet med våpen i 22lr.

( Jeg skal ikke omtale meg selv i 3. person :-) )

 

Jeg jobbet også lenge for å få omdefinert 22lr-baner fra "skytebane" til "idrettsarena" med tanke på hvor lett det er å anlegge en skiskytterbane. Ref Lillomarka Arena.

Neste gang du er på Løvenskiold bør du kjøre innom Fossum skiskytterbane og sjekke "sikkerhetssonen".. Sjekk 1,5km i skyteretning fra standplass på finn kart :-D

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

lite aktivitet på søndager, har hatt ipsc minirifle konkurranser på søndager primært, og det er stas, men det kommer sjelden mer enn 10-12 stk. 

 

mini prs hadde vært gøy det. stiller med 50sk trommel 😛 

har jo 200 STR 22LR kit ligggende noe sted med støv også

 

Link to comment
Share on other sites

Boltrifle til feltmessig skyting med magasin til 15k+ (brukt) = Anschutz Fortner.

Hvis det finnes noe bedre hadde det vært brukt i skiskyting.

Kombinasjonen avtrekk, lukketid, presisjon, balanse, etc,etc, er det vanskelig å slå.

Bare spec'en "tilpasset R700-type avtrekk" på ei svindyr customkasse tilsier at man prøver å stille opp i et WRC rallye med en diesel SUV 8)

 

I Norge er vi så heldige at vi har haugevis av topp kvalitet skiskytterrifler i sirkulasjon.

Vil man kjøre "budsjett" finnes det mange veldig lite brukte boltrifler fra perioden rett før Fortneren dukket opp. Når Fortneren kom dumpet "alle" den gamle teknilogien. Det er over min fatteevne at folk ikke benytter muligheten når aktuelle boltrifler dukker opp til lavere pris enn kostnaden for magasinene som gjerne følger med. En kompis betalte 1500.- for en Sako skiskytter med orginalt Sako fiberskjefte og 5 magasiner.

Edited by Torf
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
På 29.1.2019 den 11.59, Torf skrev:

Ja, det samme gjelder rifle. Det er egentlig på riflebanene oppheving av skyteforbudet på søndager startet med våpen i 22lr.

( Jeg skal ikke omtale meg selv i 3. person :-) )

 

Jeg jobbet også lenge for å få omdefinert 22lr-baner fra "skytebane" til "idrettsarena" med tanke på hvor lett det er å anlegge en skiskytterbane. Ref Lillomarka Arena.

Neste gang du er på Løvenskiold bør du kjøre innom Fossum skiskytterbane og sjekke "sikkerhetssonen".. Sjekk 1,5km i skyteretning fra standplass på finn kart :-D

 

Hva er forskjellen på skytebane og idrettsarena?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Reglene og forutsetningene for å få opprettet anlegget.

Tror neppe det hadde vært ny 50m skytebane på Ammerud i Groruddalen hvis den hadde vært prosjektert som "skytebane"..

Det samme gjelder sikkert i Holmenkollen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 1/30/2019 at 1:42 PM, Ei tohi varjata said:

@msteiro, din jævel, den V-22-rifla på 0:50 er jo perfekt. Slutt å poste slikt!!

Kona har nettopp lagt bestilling på en V22. Kommer sette den i en MPA stokk.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...