Jump to content

Lade ulike batcher Raufoss-hylser om hverandre?


matsb

Recommended Posts

Er det noe problem å lade f.eks. RA 01 04, 03 04, 05, 06 og 11 sammen? 

Har veid og målt volum på 20 hylser av hver lot og det er ikke noen større forskjell mellom lot/årgang enn det er innenfor en spesifikk lot. 

Det gjelder både vekt og volum. 

Veid etter helpressing, vasking og tørking. 

Link to comment
Share on other sites

41 minutter siden, DoctoRoy skrev:

Deler samme erfaring. Det kan jo være at de med ultrapresisjonskrav mener at det har vital betydning. Så er det selvsagt noen som dilter etter og har litt psykisk hjelp av det. Har funnet ut at hylsevekten spiller en større rolle enn at de kommer fra samme serie.

 

Hylsevekt/volum har selvfølgelig større påvirkning enn at de er fra forskjellig lot. Derfor jeg veide dem og sjekket standardavvik, men er nå så sikker på at det bare er å bruke dem om hverandre at de går i samme kasse 

Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, tornado skrev:

Har blanda RA hylser med forskjellig dato i mange aar. Tok en test aa veide jeg ogsaa en gang i tida, og fant som du at de ikke spriket mer enn normalt innen samme LOT'en.

Har mange omladninger paa mine RA hylser, saa gode hylser for hjemmelading.

Ja, nå er det godt og blandet 😊 en kompis lada noen raufoss-hylser over 30ganger. Fullsized og glødet for hver femte lading og necked alle andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...