Fxn Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 God dag godtfolk! Eg sit no inne i snøværet med kaffikoppen og funderer veldig på om ein dugeleg børsemaker kan laga ein slik muffeløsning på ein TRG22 slik at eg kan byta piper og kaliber enkelt? I utgangspunktet så er kaliber 308 og 260 av størst interesse, men rifla kan kanskje handtera andre kaliber utan å modifisera alt for mykje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Ville ikke brukt muffeløsning, men det også går selvsagt helt fint - prinsippet i TRG22 er nøyaktig likt alle andre konvensjonelle låskasser. Pipene i TRG22 er gjenget i helt greie gjenger. Løsninga jeg ser mange bruke er ei pipe med flater for en fastnøkkel rett foran stokken, så en slipper pipestikke, og en låskassenøkkel. Omkring kaliber, så er inntrykket mitt omtrent slik: - 308Win, originalt, så selvsagt.. - 260Rem, pipeskift, ingen andre modifikasjoner. - 7mm-08, pipeskift - 6.5 Creedmoor, pipeskift - 6mmXC, pipeskift, noen mener man må modifisere utkasteren (lengre) - 6.5x47L, pipeskift, de fleste mener at man må modifisere utkasteren (lengre) K 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 KRG lager egne løp og løpsmuttere til TRG. https://kineticresearchgroup.com/product/barrel-nut/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vannebo Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Styr unna muffeløsning. Gir egentlig flere begrensninger enn muligheter. Har hatt det, og med mindre man skal lage noe eksotisk til type sauer eller blaser er det like greit å gå ti konvensjonelt gjengeparti og bruke noe verktøy v pipebytte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts