leoestby Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Hei. Skal kjøpe ny hagle. Skal først ta turen til Holland&Holland i London for å skyte / finne korrekte kolbemål til meg. (155£ for 1 time med instruktør så får jeg med skjema på kolbemål) Så ønsker jeg å bestille meg en ny hagle med disse målene. Og da helst disse målene fra fabrikk. Vet chapuis via Rogne gjør dette, men de er nok desverre 20 000kr over mitt budsjett.... Er det andre som produserer etter custom mål? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Holland & Holland...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leoestby Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 ja selfølgelig kom det svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hovdeknuten Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 I utgangspunktet ville jeg sagt at du hadde kjøpt den hagla ønsket fra en god produsent. Om ikke du oppnår full klaff med standardmål da, en standard Browning eller Beretta passer ofte 80- 90 prosent av oss.. For så og få en god børsemaker med erfaring med stokkarbeid til å justere den til dine mål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Hvorfor bare ikke ta en tur innom Løvenskiold etter avtale så bestiller de Beretta SP1 med riktige mål? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hovdeknuten Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Så enkelt er det ikke nødvendigvis:) og jeg håper og tror han velger noe annet:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leoestby Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 (edited) Det blir tur til London, time og fly er bestilt. Får man bestilt en B725 eller 525 på mål fra fabrikk tro? Om en våpensmed skal ta jobben ved ett bruktkjøp, blir det strøkent mot baskyllen om de må endre pitch og castoff? De tar vel noen lapper for en sånn jobb også? Edited January 26, 2019 by leoestby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hovdeknuten Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Jeg betalte 3500 for en strøken tilpasning hos min børsemaker. Han epoksy beddet for ytterligere styrke i tillegg. Dette kan justeres siden om ønskelig. Så jeg ville nok ikke ha vært for opptatt med å det gjort fra fabrikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Kommer jo an på hva budsjettet ditt er men du får jo lagd ny stokk på mål til gammel hagle for en 15-20 lapper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hovdeknuten Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Ikke umulig du får noen meget gode tips når du er der over:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts