Jump to content

Frakt av rifle i våpensekk med skudd


Laaberg

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte meg nettopp en Vorn riflesekk og har lurt litt på hvordan folk frakter våpenet i denne sekken mtp sikkerhet.

Har dere våpenet ladd i sekken mens dere går? Holder det å bare ha sikringen på med skudd i kammeret?

Hva er optimal måte å frakte våpenet i sekken på, da med tanke på sikkerhet og mulighet for raske skudd med QRR systemet?
 

Link to comment
Share on other sites

Spørs hva du legger i å frakte. Når jeg jakter, altså aktivt forfølger/søker vilt er våpenet ladd og sikret. Det gjelder både hagle og rifle. Går jeg med andre eller bare er på forflytning, f.eks på tur til post er våpenet tomt. Viktig å uansett være bevist på piperetning når sekk taes av og på. Ikke minst når man skal hente noe i sekken. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har rifle med vanlig sikring i sekken er de ladd men uten patron i kammeret .  Med våpen som har opp-spenner kan du trygt gå med patron i kammer eller løpet forutsatt våpen er ikke spent .

Du har ja valgt en Vorn for å ha begge hender fri dvs . at du kan bedre bevege deg i terrenget noen som kan medfører at du snuble uansett og faller . Og her kommer Murphys law i spillet .

For min del skulle man alltid velge den sikreste varianten . 

Edited by higraver
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...