Jump to content

Magasinkapasitet og langhold/prs


Salty_viking

Recommended Posts

Hei.

 

Holder på å skal handle magasin til tikkaen og lurer på hvilken kapasitet jeg skal gå for. Er det vita med 10-skudd? Leste en post her at øvelser er lagt opp slik at man ikke skal ha en fordel med 10-skudd (Kan ha missforstått). Det er snakk om AICS magasiner (eller kloner som mdt) og de kommer i 5skudd, 10skudd og 12skudd.

 

Takk på forhånd for alle innspill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både 10 og 12 skudds fra MDT. begge er doble stack-single feed, så de er ikke lang og i veien, men ville ikke brukt de på jakt. Jeg har og hatt de magasinene MDT leverer til Tikka T3 med lang kasse til bla 6,5x55. De tar 6 skudd (noen får 7 i)og de er like lang som 10skudd 308 magasinene.

Jeg bruker mine til PRS skyting, og i noen konkurranser og øvelser er der krav om obligatorisk bytte av magasin, men ikke i alle. Det er en fin følelse å kun konsentrere seg om målet, stilling, avtrekk, og slippe å telle skudd samtidig, eller legge bytteplan på forhånd. 

Edited by pererik
skriveleif
Link to comment
Share on other sites

Noen vil nok påstå att det er lite å vinne på 10skd fremfor 5skd, men tror ingen kan påstå det er en ulempe med 10skd så lenge det er double stack så magasinet ikke blir så langt.. Det er 100% større sjans for att det skjer noe krøll under mag bytte enn om man ikke trenger å bytte;) 

 

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...