Jump to content

Deler til S&W 586


fleskebacon

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt 586 no dash med 4" pipe og trenger noen deler til den for å få den helt i stand. Utdragerstanga er bøyd, og et par fjærer er synlig skada. De har jo noen deler på Brownells, og jeg forstår at veldig mye av dette passer til svært mange S&W revolvere, men jeg er litt i villrede ettersom det som oppgis på Brownells til tider framstår som noe mangelfullt.

 

Noen som har god oversikt over dette som kan kikke på om disse delene med varenummer er riktige deler til min revolver?

 

940054551 Extractor rod

940070140 Locking bolt spring

940054290 Locking bolt

940074720 Center pin

940074640 Center pin spring

940000474 Oversize hand

 

Tønna går ikke alltid helt i lås når den svinges inn, litt avhengig av i hvilken posisjon tønna står i. Det er låsepinnen i front som ikke går skikkelig i inngrep, og et lite dytt på utdragerstanga får den i lås, så det er ingen katastrofe, bare ikke helt optimalt. Dette er nok relatert til den bøyde utdragerstanga og/eller locking bolt som er synlig slitt.

 

Revolveren har også litt sen timing på et par av kamrene. Ved normal bruk ser det ikke ut til å være noe problem, da låser den helt greit. Det er bare når jeg holder en finger på tønna når den roterer at det er mulig å få den til å ikke låse. Og det er ingen åpenbar slitasje eller skader på verken tønne, tønnelås eller hånd. Så dette kan godt være en følge av den bøyde utdragerstanga, men jeg tenkte at jeg får bestille med en oversize hand sånn i tilfelle. Så sender jeg den heller i retur hvis jeg ikke trenger den.

 

Tenker at det også er like greit å bytte ut center pin, for når utdragerstanga er bøyd er vel sjansen stor for at den også ikke lenger er helt rett.

 

(Og nei, jeg har ingen gode muligheter til å rette ut den bøyde stanga. Den er også skadet i fronten fordi noen tidligere har brukt tang på den, så når ei ny koster 180 kr er det like greit å bare bytte den.)

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Diabolo skrev:

Så vidt jeg kan se, så ser det meste ut til å passe din 586. (Men jeg garanterer ingenting...)

 

Det som ikke passer er :

 

940070140 Locking bolt spring - Er til J-ramme. Kan også evt. bestilles fra Wolff.   https://www.gunsprings.com/SMITH & WESSON/K, L, & N FRAME/cID3/mID58/dID264

940054290 Locking bolt - Er til N-ramme.

 

Joda, men andre steder ser jeg at det selges locking bolt og den tilhørende fjæra som oppgis å passe til både J, K, L og N-frame. Dermed tenker jeg at det er grunn til å tro at dette er den samme delen for alle rammene. Dette gjelder sikkert flere slike smådeler som ikke trenger mye tilpassing.

 

F.eks her: https://www.apexgunparts.com/handguns/smith-wesson/s-w-letter-frame-revolvers/s-w-j-k-l-n-frame-all-models-locking-bolt-for-2-bbls-ex.html.

 

Så det var dette jeg lurte litt på, om noen har en oversikt over hvilke deler som i utgangspunktet går om hverandre i de forskjellige rammene. Både med tanke på denne konkrete saken, og generell nysgjerrighet rundt hvilke deler som er like.

Link to comment
Share on other sites

Joa, etter å ha kryssreferert litt på Numrich sine sider også, så ser det ut til at locking bolten er den samme på L og N. Da er nok fjæra lik også.

 

Jeg misforsto forøvrig ang. J-ramme fjæra, tenkte det var den til tønnestoppen, men ser nå at det var feil...

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, hipshot skrev:

Får man tilsendt slike deler fra Usa? Hvis ikke, hvem skaffer?

 

Numrich sender ikke til utlandet.

 

Jeg tror vi er prisgitt Brownells, jeg vet ikke om noen i USA som sender deler lenger. Det er vel Oslo Skytesenter som er importør av S&W her til lands, og som således også skal ha ansvar for reservedeler, men jeg er ikke så sikker på hvor behjelpelige de er med å skaffe deler til gamle revolvere til en fornuftig pris. Har ingen erfaring med dem på det området.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fikk tak i det meste jeg trenger for å sette i stand revolveren fra Brownells, men det er et par deler de ikke har.

 

Noen som kan anbefale en børsemaker som er god på S&W revolvere og som gjerne også har tilgang på deler?

 

Jeg har fått bekrefta fra Smith & Wesson at revolveren er omfatta av en "factory recall" pga. feil med hammer nose bushingen, men det hjelper lite når de verken kan sende deler eller har noe servicesenter her til lands.

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, fleskebacon skrev:

Fikk tak i det meste jeg trenger for å sette i stand revolveren fra Brownells, men det er et par deler de ikke har.

 

Noen som kan anbefale en børsemaker som er god på S&W revolvere og som gjerne også har tilgang på deler?

 

Jeg har fått bekrefta fra Smith & Wesson at revolveren er omfatta av en "factory recall" pga. feil med hammer nose bushingen, men det hjelper lite når de verken kan sende deler eller har noe servicesenter her til lands.

Ta kontakt med Oslo skytesenter som er importør av S&W i Norge. Er vell de som kan hjelpe deg angående "factory recall".

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Wakdar skrev:

Ta kontakt med Oslo skytesenter som er importør av S&W i Norge. Er vell de som kan hjelpe deg angående "factory recall".

 

Har vært i kontakt med dem. De klarer ikke en gang å skaffe delene hvis jeg vil betale for dem og gjøre jobben sjøl... Ikke spesielt imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Power custom deler kan fåes på brownells, de har mye greier til gamle s&w modeller.

 

Litt av problemet med nye smith & wesson er nettopp reservedeltilgang, hører flere amerikanere jeg kjenner klage over det samme. Moderne effektiv produksjon er ikke forenlig med store delelager. I hvertfall ikke deler av gammel type.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, meatpukk skrev:

Power custom deler kan fåes på brownells, de har mye greier til gamle s&w modeller.

 

Litt av problemet med nye smith & wesson er nettopp reservedeltilgang, hører flere amerikanere jeg kjenner klage over det samme. Moderne effektiv produksjon er ikke forenlig med store delelager. I hvertfall ikke deler av gammel type.

 

Det høres riktig ut, jeg ble litt overraska over at dette skulle være så vanskelig.

 

Jeg leverte for øvrig revolveren til Våpensmia på Dokka. De har bred erfaring med S&W revolvere. De hadde heller ikke lenger tilgang på deler, men mente å ha en plan for hvordan de skulle fikse problemet uten å trenge å bytte ut noe. Så får vi se hvordan det bærer av gårde. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er stort sett ingen problemer og få tak i deler til S&W fra Ebay eller andre leverandører. Problemet er at mange ikke sender ut av statene. Det problemet kan løses enkelt med å opprette en  adresse via Jetcarrier som er et norsk firma med adresse i statene. De tar seg av flyfrakt/båtfrakt og fortolling av varene og leverer på til hjemplassen med PostNord.   

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, iscariah skrev:

Det er stort sett ingen problemer og få tak i deler til S&W fra Ebay eller andre leverandører. Problemet er at mange ikke sender ut av statene. Det problemet kan løses enkelt med å opprette en  adresse via Jetcarrier som er et norsk firma med adresse i statene. De tar seg av flyfrakt/båtfrakt og fortolling av varene og leverer på til hjemplassen med PostNord.   

Nei i statene er det ikke noen umulighet å få tak i deler fra her og der. Problemet er jo å få dem hit.

 

Og det kan ikke løses sånn som du beskriver. Jetcarrier godtar ikke forsendelser med våpendeler. Og svært få selgere er villige til å bryte ITAR-reglene for å få solgt noen smådeler.

Edited by fleskebacon
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

På 17.1.2019 den 9.21, fleskebacon skrev:

Har kjøpt en brukt 586 no dash med 4" pipe og trenger noen deler til den for å få den helt i stand. Utdragerstanga er bøyd, og et par fjærer er synlig skada....

 

.....Tønna går ikke alltid helt i lås når den svinges inn, litt avhengig av i hvilken posisjon tønna står i. Det er låsepinnen i front som ikke går skikkelig i inngrep, og et lite dytt på utdragerstanga får den i lås, så det er ingen katastrofe, bare ikke helt optimalt. Dette er nok relatert til den bøyde utdragerstanga og/eller locking bolt som er synlig slitt.....

 

.....Revolveren har også litt sen timing på et par av kamrene. Ved normal bruk ser det ikke ut til å være noe problem, da låser den helt greit. Det er bare når jeg holder en finger på tønna når den roterer at det er mulig å få den til å ikke låse. Og det er ingen åpenbar slitasje eller skader på verken tønne, tønnelås eller hånd. Så dette kan godt være en følge av den bøyde utdragerstanga, men jeg tenkte at jeg får bestille med en oversize hand sånn i tilfelle. Så sender jeg den heller i retur hvis jeg ikke trenger den.

 

Tenker at det også er like greit å bytte ut center pin, for når utdragerstanga er bøyd er vel sjansen stor for at den også ikke lenger er helt rett.

 

(Og nei, jeg har ingen gode muligheter til å rette ut den bøyde stanga. Den er også skadet i fronten fordi noen tidligere har brukt tang på den, så når ei ny koster 180 kr er det like greit å bare bytte den.)

 

Har du fått sjekket om yoke/crane linjerer riktig med ramma? Første sted å starte når timingen ikke er som den bør. Når du har såpass mye som er mishandlet kan andre ting være skjeve også....

Edited by evert
Link to comment
Share on other sites

Nesten fælt å skrive dette men:

Istedet for å kvitte seg med en "gammel sliten" revolver for nesten ingen penger er det bedre å skakte den får å ha reservedeler til den nye man kjøper av samme type. Så leverer man enkelt og greit inn ramme/løp inn til politiet og får den slettet fra kortet.

Jeg har gjort dette med en m27 og har nå et bra lager av deler til min M28.

Bare hane/avtrekker fra 27'en som tunet sett er mer verd enn annenhåndsverdien på hele revolveren.

En annen variant er å kjøpe en brukt revolver i butikk, slakte den der, og be de avhende det du ikke kan ta med deg.

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, evert skrev:

 

Har du fått sjekket om yoke/crane linjerer riktig med ramma? Første sted å starte når timingen ikke er som den bør. Når du har såpass mye som er mishandlet kan andre ting være skjeve også....

 

Godt poeng. Tenkte først jeg skulle fikse alle åpenbare småting og se hvordan det går. Å få retta ut utstøterstanga gjorde i seg selv underverker.

 

Det er bare ett kammer som ikke timer helt rett, men da må man nesten framprovosere det med vilje. I praksis har det neppe noe å si. Det ble også en tanke bedre med rett utstøterstang.

 

@Torf Revolveren er ikke utslitt, den er nok svært lite brukt. Men den har nok på et tidspunkt vært mishandla, i tillegg til den omtalte fabrikasjonsfeilen som aldri er blitt utbedret.

 

Så jeg tror nok jeg beholder den. Jeg finner faktisk litt glede i å "redde" gamle jern, selv om jeg vet at det oftest er et økonomisk tapsprosjekt. 1911-en min ble jo til slutt bra, det tok bare fem år. 😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...