Jump to content

Spennende ammo


goosehuntarn

Recommended Posts

Dette må jo med litt grøvre hagl være perfekt til rådyr? Jeg brukte noen fra Federal med egenvekt på 15. Husker ikke hva de het. Men de var egentlig laget for wadefugler. Samlet tett, traff hardt(høy hadtighet og tunge hagl) pluss den gjennomslagskraften pga hardhet.

Link to comment
Share on other sites

Nja, er grovere hagl noe å trakte etter på rådyr? Jeg har alltid blitt fortalt av bøker og andre erfarne jegere med lang fartstid at en presis og samlet sverm med fine hagl er bedre på rådyr enn færre tunge og store som sprer mer.

 

- edit

Misforstod deg. En 4er hadde kanskje vært bra.

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende at disse vil funke på rådyr. US7 er vel lik norsk 6'er, med bly holder det faktisk med 4'ere. På de rådyrene jeg har sett skutt med No4 bly satt mesteparten av haglene i skinnet på andre siden, så en har nok dybdevirkning. Tar en med hardhet og bedre BC i beregningen vil jeg ikke bli overrasket om No6 TSS har bedre penetrasjon på 25m.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Ei tohi varjata skrev:

Misforstod deg. En 4er hadde kanskje vært bra.

Nettopp. Ser for meg mange hagel i dyret med 7er :P Var vel 4er de jeg brukte. De fleste gikk gjennom med den patronen.

 

@Erlend Meyer Joda, det funker sikkert, men ser for meg mye hagel i dyret med 7er og 64 gram. Bedre å gå litt opp da.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...