Møringen Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Hei, noen som har noe inside info om når dette kommer på lager i Norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriSpawn Posted February 28, 2019 Share Posted February 28, 2019 Hørte fra inter sport i Oslo at de forventet shadow 2 .22 kittet ca. Mars/april. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriSpawn Posted April 13, 2019 Share Posted April 13, 2019 Oppdatering fra Intersport Oslo så forventer de nå shadow 2 kadet KIT i mai. Men hunter house har fått serienummer og selger nå til de som hadde bestilt på forhånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten C Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 Hva er prisen på et slikt kit og hvor mye ca for å få det tilpasset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriSpawn Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Ca. 6.900 kr https://www.2alfa.no/cz-adapter-kadet-22-lr-for-shadow-2.html. Billigere i Danmark. Det trengs ingen tilpassing for Shadow 2 Kadet kit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasB Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 På 21.4.2019 den 8.25, KriSpawn skrev: Ca. 6.900 kr https://www.2alfa.no/cz-adapter-kadet-22-lr-for-shadow-2.html. Billigere i Danmark. Link til hvor den er billigere i Danmark? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ATnT Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 (edited) Hunters skal ha 4980,-DKK for denne. Uten dansk mva så koster den 3984,-DKK. Dette tilsvarer 5356,-NOK og kommer under 6000,-NOK grensen for 24-timers utenlandstur. Dersom du må momse den inn i Norge så er det ikke så mye å hente så vidt jeg kan se (6700,-NOK). Om ikke andre butikker ligger under hunters i pris. Edited April 25, 2019 by ATnT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriSpawn Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Stemmer ATnT. Var Hunters House pris minus dansk MVA, og uten norsk MVA, som jeg tenkte på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasB Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Da er jeg med, men man får vel ikke fjernet mva i DK uten å tollklarere den og betale mva i Norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ATnT Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 (edited) Når du shopper hos Hunters så fjerner de dansk mva så lenge det er søkt om eksport ut av landet. Du betaler ikke mva inn i Norge dersom du holder deg under 6000 kroners grensen og er utenlands i mer enn 24 timer. Sjekk regler på toll.no. Du må selvsagt stoppe på grensa og deklarere vekselsettet. Og du må selvsagt ha godkjente våpensøknad (som også gjelder som importpapirer) Edited April 25, 2019 by ATnT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasB Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Da er jeg med, tenkte ikke nok på at det var under 6000 grensa så mva i Norge uteblir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Da er det bare finne en reisemåte, inkludert å komme seg til og fra København sentrum og en overnatting for under 1700kr. Sånn at handelen blir lønnsom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Er man ikke lenge nok utenfor landets grense med danskebåten da? Når jeg var på HH og handlet så tok jeg shuttlebuss til sentrum og gikk bort. Tok gjerna i ryggsekken tilbake igjen og leverte på båten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 Da er iallefall 3 slike kit ankommet Bergen, det ene skal til meg så fort søknaden er ferdig behandlet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 Omsider var kit ankommet og prøveskutt. Meget godt fornøgd. Hadde en dårlig dag skytemessig, men samlinga ser ut til å vere like god som med 9mm sleiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjøttarstuggun Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 2 minutter siden, Møringen skrev: samlinga ser ut til å vere like god som med 9mm sleiden. Det skulle bare mangle..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 29 minutter siden, Skjøttarstuggun skrev: Det skulle bare mangle..... Joda, enig i det... men har lest mye rart om slike kit. Dette fungerte iallefall utmerket så langt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BC.Airn Posted August 30, 2019 Share Posted August 30, 2019 10 timer siden, Møringen skrev: Joda, enig i det... men har lest mye rart om slike kit. Dette fungerte iallefall utmerket så langt. Evig eies kun et dårlig rykte... Mange gamle konverteringssett hadde nok ymse kvalitet, men de nye er nok rett så bra. Takksamt at du deler egne erfaringer, og ikke bare videreformidler andres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted August 30, 2019 Author Share Posted August 30, 2019 1 time siden, BC.Airn skrev: Evig eies kun et dårlig rykte... Mange gamle konverteringssett hadde nok ymse kvalitet, men de nye er nok rett så bra. Takksamt at du deler egne erfaringer, og ikke bare videreformidler andres. Ja du har et poeng med rykte ja... På en god dag går 5 skudd i innertieren. Har ikke satt pistolen i benk for å teste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted August 31, 2019 Author Share Posted August 31, 2019 Etter litt meir testing opplever eg en og annen patron som trenger to slag med hammeren for å gå av. Topshot er det som funger best foreløbig med ca 1/50, CCI Standard og SK standard var ganske ille med ca 10/50. Har original Hammerfjør i pistolen, men trur Shadow2 har 16lb som standard, mulig eg må opp i 20. 1 av 50 er egentlig til å leve med så lenge det kun skal brukes til trening, men er det noen som har forska på hvilken .22 ammo som krever minst for å gå av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjøttarstuggun Posted August 31, 2019 Share Posted August 31, 2019 Vi har en billig Fiocchi som går lett av. Lettest av alle. Det er det mest positive jeg kan si om den. Bruker den på spesialrevolver. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted September 4, 2019 Author Share Posted September 4, 2019 På 31.8.2019 den 21.50, Skjøttarstuggun skrev: Vi har en billig Fiocchi som går lett av. Lettest av alle. Det er det mest positive jeg kan si om den. Bruker den på spesialrevolver. Testet med Fiocchi Sport og Soft i dag, 50 skudd av hver uten klikk. I dag fekk jeg også avgårde 50 topshot uten klipp. CCI standard derimot liker den ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 Kunne tenkt meg lyddemper på Kit. Noen som har tips til demper og smed som kan gjenge pipa og lage en liten adapter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vindvott Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 På 8.9.2019 den 22.36, Møringen skrev: Kunne tenkt meg lyddemper på Kit. Noen som har tips til demper og smed som kan gjenge pipa og lage en liten adapter? Kjøpte meg en b&t tiger 22lr demper, fikk xxl til å gjenge pipa og lage adapter. (Det ble litt større diameter på adapteren, enn jeg ønsket.) Men det funker utmerket, bortsett litt bakblås da. Dette gjelder en sp01 med kadett 2 kit, i stål. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Krag Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Har du mulighet til å poste bilde av dette adapteret og hele oppsettet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Møringen Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 På 15.9.2019 den 12.13, Vindvott skrev: Kjøpte meg en b&t tiger 22lr demper, fikk xxl til å gjenge pipa og lage adapter. (Det ble litt større diameter på adapteren, enn jeg ønsket.) Men det funker utmerket, bortsett litt bakblås da. Dette gjelder en sp01 med kadett 2 kit, i stål. Har du bilder av dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vindvott Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts