Jump to content

Transport av kompakt rifle


smaug

Recommended Posts

Hei,

 

Har ofte med meg min lille kompakte Howa Mini med LSS chassis på tur bak i ATV'en. Prøver å skyte flest mulig rev, kråker, måker på ferskvann osv. Skal man ha muligheten til å skyte må man ha rifla med seg. Har brukt en vanlig riflefutural fra Neverlost hittil og den fungerer for såvidt greit men er jo alt for stor i forhold til rifla. Målet er egentlig å finne noe som er litt fleksibel og ikke er så jævla kul. Tanken har slått meg å mekke til et gammel gulvteppe eller kraftig pledd med noen reimer hvis jeg ikke finner noe annet. Har foldemekanisme på lur som skal på når jeg bytter til lengre pipe så noe som kan tilpasses lengden på rifla hadde vært optimalt.

Vertebrae har LRPRO riflesekk men den er helt upolstret og det tror jeg ikke er så lurt. Bør ha litt polstring men trenger ikke kjempemye heller men ellers er den alt jeg egentlig er ute etter. Noen som har prøvd den? Hadde de laget den slik at en del var polstret feks bare på en side i område optikk, hadde det vært nok. Da kunne rifla ha ligget med den siden ned og med en stropp eller to over hadde lasten vært sikret fint.

 

Jeg kan da umulig være den eneste som har denne problemstillingen. Hva gjør folket?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...