Jump to content

The Vision Chassis til Sauer 200str


Aannerud

Recommended Posts

10 minutter siden, M67 skrev:

Hva slags QD-feste? For hva?

Men ser på Anschütz-sporet, hva tenker folk, bør det være åpent foran ala Sauer, eller bredt bak ala McMillan?

 

K

Ala McMillan. Har McMillan (første utgaven) og det er kjekt å kunne parkere barrikadestopper helt fremme.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Har du bilde av Sauer sin? Jeg tenker på betjening type ta av ting når man kanskje ikke har bruk for det. Mens man bytter stilling. Då bør jo "åpningen" være nærmest hendene?!?

Det har jeg aldri hatt bruk for, men det er kanskje et poeng? her har man jo Arcaen til sånt. Saueren sin skinne er rett, uten ekstra bredde noe sted, åpen i front, med en skrue i senter fremst, for hindre at ting sklir ut foran. Det mener jeg det er på Anschütz også? 

 

K

Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, glockss skrev:

Mange meninger. Arca, ja det er fint. Og ja jeg har ting som går til arca. Men UIT er jo også fint for små ting, som f.eks små barrikadestoppere, med arca så blir den i alle fall dobbel så stor. Ting bør jo være ergonomisk, og må kunne tilpasses i "fart"

 

Akkurat det synes jeg de har løst veldig bra, integrert arca rail pluss uit skinne, så kan folk bruke det de ønsker uten å være låst til det ene eller knøle med adaptere. Uit er vel ca det letteste å tilpasse ting til for de som mekker litt selv.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, msteiro skrev:

 

Akkurat det synes jeg de har løst veldig bra, integrert arca rail pluss uit skinne, så kan folk bruke det de ønsker uten å være låst til det ene eller knøle med adaptere. Uit er vel ca det letteste å tilpasse ting til for de som mekker litt selv.

 

Arca er ikke så lang unna den heller, kjøpe en kamera adapter så har man en plattform å bygge på

Link to comment
Share on other sites

Sitat

 Men du får også ei ny komplett .22 oppsatt ei til den prisen der. Hva blir man "best" av i PRS? Er chassis og pistolgrep så stor fordel over standard stokken? 

Nei, vi vet ikke engang om det er en fordel i det hele tatt.

Min PRS-rifle er en 200STR med McMillan, og Arca istedenfor Anschützskinne. Den har flushcup-reimfester innstøpt i sidene. Og jeg tror forbedringer over den er veldig marginale.

Samtidig tetter det seg til i toppen, og henter man et poeng på 3-4 av 15 øvelser, så har man kanskje 2-3 poeng mer enn Thomas eller Johan... OM man har treningsgrunnlaget der.
Jeg har 22-sett, og jeg skjøt langhold på lørdag, felt på søndag, og jeg har trent på 15m med 22-settet mandag, onsdag, og idag. På tirsdag instruerte jeg skytterlagsungene. Litt over 100 6.5x55 i helga, og litt over 500 22LR hittil denne uka. Feltstevne på lørdag igjen... Jeg er antakelig ekstremt talentløs, som ikke blir bedre med så mye trening, men av og til treffer jeg jo. (og idag skjøt jeg 1000p med 100 skudd, liggende riktignok - men det er ny pers)
Poenget er at om jeg hadde 12 22-rifler, og en container med ammo, så har jeg ikke tid til å skyte mer enn jeg gjør.
 

Men man er jo alltid på jakt etter noe bedre, og noe mer spennende, og kanskje er det noe der? McMillanstokken mangler en del hurtigjustering, og er ikke optimal f.eks. liggende med reim om den er satt opp for å skyte med tofot, og motsatt, og hengenden over barrikader, eller nede i høl, rare stillinger, så ønsker en seg ofte justeringsmuligheter, og er er de. Den er tung, og det er bra, den er av metall, og man kan gjenge den opp og skru fast noe tungt, balansen skal være bra. Den kan foldes, det er OK siden det kan bli langt, spes. i biler og transport.

 

Sitat

kamuflasjemønster

Ad farge kan det bare være en riktig

https://www.cerakote.com/finishes/H-122Q/gold/

 

K

 

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ser poenget når man er på det nivået du er @m67. Bare 10ere på 100 skudd er veldig bra, fort gjort med en 9.9. For de fleste vil jeg tro det er bedre å investere i skudd/.22 sett enn uansett chassis, men det er nå meg. Jeg tror utstyrshysteri vil nok ta drepen for at PRS skal nå den jevne DFS skytter når man "må ha" chassis og Crye precision bukser  og kneputer ;)  

 

Får man mulighet til å prøve stilling, demontere stasj, justere kolbe osv i én PRS stage? Sorry, har aldri skutt noe PRS (Ikke tilbud her i Trøndelag).

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, jkb skrev:

Ser poenget når man er på det nivået du er @m67. Bare 10ere på 100 skudd er veldig bra, fort gjort med en 9.9. For de fleste vil jeg tro det er bedre å investere i skudd/.22 sett enn uansett chassis, men det er nå meg. Jeg tror utstyrshysteri vil nok ta drepen for at PRS skal nå den jevne DFS skytter når man "må ha" chassis og Crye precision bukser  og kneputer ;)  

 

Får man mulighet til å prøve stilling, demontere stasj, justere kolbe osv i én PRS stage? Sorry, har aldri skutt noe PRS (Ikke tilbud her i Trøndelag).

Prøve stilling, nei. Ikke normalt i hvertfall

Hva du bruker tildelt tid til i det klokken starter er opp til deg :) Men du kan for all del tilpasse det du kan fra du får vite hva som skal gjøres til det er din tur.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, jeg skal ikke si att Brun Bronze ikke er fint/kult, for det er den!! Men det gjør ingenting med tilskudd av litt andre ting;) Hos meg har alt blitt Helsvart da det er det jeg har tilgang på av Eloksering, å det er en grei farge på ett jaktvåpen.. 

 

5EC384E9-762D-40D3-8518-0DC90EEF8615.jpeg.67a278bba3de2a933ed338d2bc979813.jpeg

 

Men det kan nok muligens bli litt cerakote på sikt:)

 

 

 

Aannerud

 

 

 

  

Edited by Aannerud
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A902B3DF-78C1-4557-81BC-33AB7F6B8749.jpeg.73cde1f1d2d627a71ca71adb6e701afb.jpeger noe med hvordan det vises på bilder. Denne er gullfarget, men på bilder er den gul. Litt blankere med speilrefleks enn mobil..

og det er ikke hull for løpsskruene fordi det uansett ikke funker å bytte løp uten å løsne kassa fra stokken. 

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det kommer noen flere bilder og tilbakemeldinger her etterhvert. Må få kontroll på utstyr og kropp først  :)

Til de som er redd for at folde mekanismen er i veien, det er den ikke. Verken når tommel er til venstre eller til høyre. Kinnstøtta er i hardplast, og er ikke kald, med justering opp/ned og sideveis, ingen problemer med verken lave eller høye montasjer. Min kom med alle tre kolbe forlengere, og ble desverre veldig lang for min del, jeg hadde ikke med kortere skruer. Forskjefte deles i to, og det vil komme utgaver både med og uten picatinny.  Denne løsningen fungerer ikke for min del grunnet direkte spuhr montasje, av den lave typen. Men for ssg og de med picatinny så vil det nok fungere greit, vet dog ikke om det går med de laveste montasjene og tilt.

Men første inntrykket er at denne fungerer veldig bra til det den er tiltenkt, min hadde veldig god balanse. Og mag utløser løsningen er bare helt konge. McMillan er herved plassert i boden, sånn i tilfellet det dukker opp ny sauer :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...