Trasop Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Denne vinteren har jeg fått rotter i garasjen som hundegården ligger inntil. De frekke rottene går inn i hundegården og stjeler maten til min Beagle, som virker likeglad med at rottene forsyner seg. Ser at rottene har hentet mat fra hundegården og laget seg matlager i garasjen. Er det noen som vet om rottene vil slite dersom jeg henger matskålen opp på stativ på sprinkelveggene i hundegården? eller klatrer de rett opp sprinklene så det vil være til ingen nytte. Tips mottas med takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berbu Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Så lenge hunden kan nå det vil også rottene kose seg.. eneste som nytter er å fjerne maten og fore en annen plass (innendørs). rotter bor stort sett aldri lengre borte fra matkilde en 10 meter sies det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
8X68S Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 La ei bikkje eller katte, som ikke er like sympatisk innstilt til rottene, hospitere i hundegården din ei ukes tid. Så er du kvitt problemet. Beagelen din vil sikkert sette pris på ei uke eller to innendørs nå på vinteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruiser Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Fjern matlageret i garasjen og sett opp rottefelle på samme plass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trasop Posted January 5, 2019 Author Share Posted January 5, 2019 Ja, jeg hadde satt opp en felle i garasjen med ost. Men skjønner jo at den ikke brydde seg med den når den hadde et eget lager av hundemat den hadde stjålet fra hunden. Rotta var frekk nok ute her i stad og stjal igjen. Bor dessverre i villastrøk. Ellers hadde 22. Kunnet gjort jobben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1937M98 Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Her er det eikenøtt som er medisin mot rotte innendørs, i kjellere og på loft.... https://www.landro.no/sellier-and-bellot/106066/s-and-b-22-eikenøtt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikW Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Du kan prøve peanøttsmør i stedet for ost i fella. Det gjorde stor forskjell hos meg. Mulig rottene hos meg er mer sultne enn de hos deg, da. Her spiser de til og med hverandre. Fant denne i fella på nyttårsaften. Tydelig at en slektning har vært og knasket: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T3 Varmint Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Peanøttsmør supert som åte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Lån en JRT eller en TJT i et par dager så er du kvitt rottene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts