Jump to content

Verdi Merkel 40e


StiHof

Recommended Posts

Jeg lurer på hva dere mener verdien av en Merkel 40e s/s 20/76 kan være. Hagla er produsert i 2008, og skutt ca 50 skudd på jakt. Dette er en utgave med jaktgravering og rett engelsk stokk. Kjøpt ny for et år siden. Ser det står noen til salgs i utlandet, men ingen her på berget. Hva kan jeg forvente å få for dem ved et eventuelt salg? 

Edited by StiHof
Link to comment
Share on other sites

Du kan jo legge ut noen bilder av børsa- så vet vi litt mer hva vi snakker om. Om børsa er strøken og har god skjeftekvalitet, burde du få 15-20 for denne børsa. Dette er en kvalitestsbørse for generasjoner. På slike børser skal de være faste choker og to avtrekkere. Ta også bilder av merking i lås, så får en bekreftet boringer på løp. Ta kontakt med TS i denne tråden, denne børsa burde være mitt i blinken? 

 

 

 

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

1/4 - 1/2 choke og du kan skyte stål leirduepatroner, og det er det som betyr noe. Da kan du trene på bane lovlig. Vektmessig ganske bra som en SS i 20, iallefall som en moderne SS. Vil tro en fint kan skyte 30 - 32 grams jaktladninger i bly. Angående bruk av stål, last ned manualen? Jeg tror du bør få rundt 15000 for den. Muligens må du bruke noe tid på det. Kaliber 20 er ikke mye brukt i Norge. Og i utlandet favoriseres kaliberet prismessig, i Norge det motsatte. Her må du vente på rett kjøper.  Når det er sagt har jeg en kompis som er ute etter en SS, om jeg klarer å overtale han til kaliberet så har du en potensiell kunde:)

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, hovdeknuten skrev:

... Muligens må du bruke noe tid på det. Kaliber 20 er ikke mye brukt i Norge. Og i utlandet favoriseres kaliberet prismessig, i Norge det motsatte. Her må du vente på rett kjøper. 

Her tillater jeg meg å være uenig- du har helt rett i at kaliber 20 nok ikke er så mye brukt som kaliber 12 her til lands, men kjøpere av slike våpen- og av andre hagler i høyere prisleiet, tror jeg foretrekker kaliber 20 framfor kaliber 12.  Av den enkle grunn at disse kjøperne er ute etter fine, lette og smekre våpen- og har råd til det. En brukt sideligger i kaliber 20/76 i prisklassen 20++ vil jeg tro er mye mer lettsolgt enn en klumpete kaliber 12. Jeg er selv ivrig tilhenger av kaliber 20. En som egentlig ikke ser seg råd til en ny kan få en praktbørse til en overkommelig pris. I tillegg er det få slike på markedet. 

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i Asterix betraktninger:) jaktet utelukkende med kaliber 20 ifjor, tilogmed på skarven:) men klumpete kaliber 12 har sine fordeler de og:) Jeg tenker uansett at for rette kjøper er det mulig å få godt betalt for den Merkelen. Jeg skal ikke si de er overprisete ny, men de er definitivt ikke rimelige:) Habegjæret kan vekkes i mange på denne:) Spesifikasjonene på den er iallefall riktig i min verden:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror prisen i annonsen er optimistisk.

Bruktpriser på Merkel bkslås uten Sidelåser/plater ser ut til å ha en "lydmur" på ca 20k.

Det ligger en 60e med sidelåser, riktignok i 12 med pistolgrep, ute til 26k og den har ligget ute i et år.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...