Jump to content

Ladepresse


Qwer68

Recommended Posts

Brukte T-Mag med kruttmål på 90-tallet. Hadde aldri problemer med ujevne ladninger, men var nøye med å etterfylte krutt under lading, for å holde et mest mulig likt nivå i kruttmålet hele tiden. Muligens kan det ha noe å si(?). I tillegg er som du sikkert vet jevn og lik bevegelse og tempo viktig når du bruker målet.

 

Pressa ligger nå på loftet og er byttet med en Dillon, men kruttmålet bruker jeg innimellom av nostalgiske årsaker. Har en slik i kruttmålet nå, men hadde ikke det da kruttmålet sto på pressa: LYMAN POWDER MEASURE BAFFLE 

 

Nå om dagen står som sagt Lyman-kruttmålet mest til pynt og til minne om svunne ungdomstider, men brukes innimellom til "koselading" av små mengder western-patroner som 45-70 og  45LC 🙂

 

1360227000_20190102_200050(Liten).jpg.dcfbe7751c35826d44ea22c759f8b79a.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

OK takk for svar. Ja den er vel litt utdatert da jeg har en dillon 550 men den er litt tungvint å bytte kaliber i å rcbs pressa som er en stasjon er å litt treg å lade med så da tengte jeg den T-magen var grei. Må jo lage seg no unnskyldninger for å få kjøpt no nytt😛😛

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...