Jump to content

S&W 625 4" og 5" løp presisjon


keevinslotten

Recommended Posts

Hei

Jeg har hatt 2 stk 5" 625 og har en 625 PC med 4" og 6,5" løp.

Det finnes 2 typer løp på disse.

 

JM 4" og 5" har elektrokjemisk etset rifling. Bommene er litt runde i kantene og det kan minne litt om de moderne polygonale løpene.

Presisjonen kommer i stor grad an på hvor heldig du har vært med toleranser tønnehalsene litt større enn løpsdiameter. Entringskon uten grader, rett kroning osv

Monteringen på fabrikken kan kan av og til være sørgelig.

Løpet klokket feil. (påvirker timing mellom tønne og løp siden senterpinn er opplagret der den er.)

"thread choke' i gjengepartiet. (Løpet har fått for mye moment slik at innvendig diameter i løpet reduseres i starten.) Ikke gunstig for presisjon eller blying når det trangeste partiet er i starten av løpet. (Man kjenner det lett under puss når det er ille.)

Finner du en som er i orden er det bare å gi gass.

 

4" 625 PC jeg bruker har standard dradd rifling og hadde veldig god presisjon rett fra eska.

Satte på den et 6,5" løp av samme type for å få lengre siktelinje.

For 625 PC kan montering og maskinering også være mandagsversjon men har opplevd løp med dradd rifling som bedre.

 

Felles for alle disse 3 var kammer trangere enn spesifikasjonen for kaliberet og tønnehalser lik løpsdiameter. (tønnehalser bør være 0,001" større enn løpsdiameter.)

Kjøpte meg en finisherbrotsj og fikset det for å få patroner ladd med, 452" kuler til å kamre lett og å skyte coatede blykuler uten blying og med bedre presisjon.

 

Det må egentlig en ganske grundig undersøkelse til for å finne en skikkelig god en.

Testskyting med ammo du har tenkt å bruke vil gi en god pekepinn.

De som ikke er i orden er sørgelige greier.

 

Håper det hjelper.

Ikke bli skremt. Det er S&W.

Lykke til.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, keevinslotten skrev:

Takker så meget. Det får bli litt gambling ved kjøp da det ikkje er någen tilgjengelige i nærheten der eg bur. Kan en børsemake freshe opp løp og entringskon? 

Nja.

Løpet kan børsmaker bare bytte om det er ferdig

Har du bare 2 tommeltotter kan du klare kon og kroning sjøl om du har langt til børsemake.

 

Link to comment
Share on other sites

Må si at forskjellen på org smith løp og et LW er gigantisk. 

Vel verd å bytte. 

I tillegg så klokker stort sett nye smither feil, + alt som graakall skriver 

Kjøp en billig brukt og legg pengene i kvalitets deler så får du en god revolver 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...