Jump to content

Zeiss Conquest V6 2,5-15x56


bjugin

Recommended Posts

Er det noen som har hatt problemer med Zeiss conquest v6 2,5-15x56. Justeringsskruen på lyset løsnet på mitt sikte. Ser ikke ut som det er bare å sette det på igjen så jeg må sende det in for å få det reparert. Var på kveld/natt postering og skulle skru på lyset å med det satt jeg med bryteren/justeringsskruen i hånda. Har brukt siktet i hele høst og har vært veldig fornøyd med siktet. spesielt til hjorten i høst og vinter på kveld å natt postering. lurer på om det er flere som har hatt lignede tilfeller.  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nøyaktig det samme skjedde meg med min V6 2-12x50 på Sauer 404.

Siktet var 2 mnd gammelt, og under puss satt jeg plutselig med justeringsskruen i handa. Under ligger føleren festet i en strapp. Denne falt ut og dinglet løst. Fikk det hele på plass og håpet det var i orden.

Jakttur i Sverige etter dette uten problem, men i dag på banen: justeringsskruen spratt av ved første skudd. Vi var fire stk som vurderte hva som var feil, tre med teknisk bakgrunn - uten å finne noe forståelig feil. Det ser bare ut som om feste mangler eller er feilkonstruert!?...

Ringte Jakt og fritid i Arendal. MÅ ha sikte nå! Skal på hjortejakt om tre dager! 
Full service. Likt sikte var på lager og er allerede under levering på Next day.

All honnør til Jakt og fritid! 👍

Håper det nye siktet er bedre. Dette er i alle fall ikke en Zeiss verdig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...