Jump to content
Sign in to follow this  
Kobble

Vectan A1

Recommended Posts

Testet A1 1,7x34 cx2000 med 3 forskjellige forladninger i dag, alle gir ok skuddbilder men cheddite drago gir absolutt best resultat. 

35m med carlson's mid range. 

Drago 20: 218 av 307

Z2M 28: 207 av 307

SG 19 : 175 av 307

Testet med kobber belagt us 6,5. 

DSC_0162.JPG

• Like 1

är  6,5   Det du jagar med ?  Jag skulla gärna se bilder med :5  för det är lite mer utslagsgivande ,  6-7:or skjuter bra med nästan vad som helst , jag skulle gå  ner  till 32g med så små hagel .

Sen är procent en sak som jag slutat räkna sen länge, kan du inte sätta in de bilder som du ansåg " sämre" 

/P

Edited by culot

Er italiensk nr 6- 2,65mm.bruker det til kråkejakt med lokkefugler så holdene blir som regel ikke så lange så har ikke bruke for nr 4-5. 

Har ladet noen 36g med A0 i us 6 - 2,8mm som er italiensk 5 som jeg skal teste i morgen. DSC_0164.JPG.e3b74125f5a78776070067399e6c4535.JPG

Her er 1,7x34 med z2m 18,mye mer klumpete og uryddig syns jeg. 

IT: 5 är 2,9mm  förvisso endast en tiondels skillnad men på en 34-36g blir det rejäl skillnad.

Sen glömmer jag bort att ni har fungerande marknad till USA och deras storlekar, deras No:5 (3,05) är ju närmare IT:4 ( 3,10) tex.

Jag har kommit till att bara prata IT : storlekar då  äkta svenska  :5 or är sällsynta , fast jag har  5kg som säkert är 30 år gamla 

och så runda och  så exakt 3,00 så man blir tårögd  vill knappast ladda dom. 

Ja bilden med z2m var inte lika bra , har du en m SG 19 åxå ?   Jag måste börja exprimentera lite mer med 34-35g nu när jag fått snurr på 2 st A5 kal 12 .  Hade 4000 GT som jagvtyvärr gjorde mig av med till förmån till SG 17 

/P 

Var ute etter kråkene i dag. De var ikke samarbeidsvillige, men med A1 1,65x34 sg19 us 6 så plukket jeg ned 2 stk på langt hold. 😁

J.A.

21 timer siden, Remington 1100 skrev:

35m med carlson's mid range

Tror dom är lite lösa med bly, du har ingen riktig halv ?  ( 0,50 mm )   

/ P

4 timer siden, Remington 1100 skrev:

Den er . 715" (18,16mm) og løpe mitt er . 737"(18,71mm) så den er litt over halv, 0,55mm.

Hoppla !! ? Det är ju halv/MOD med råge , lite konstigt att du inte får mer kärna med så små hagel ,   Vad har du för fart ? 

Jag hade tippat på LIght mod ( 0,38 ) 

ps: ser att jag råkat helcitera så nu kommer jag få brinna i helvetet 

@ Remington  1100 

med cx2000 skulle jag göra 1,65x34   Om det är brukta hylsor.