msteiro Posted December 26, 2018 Share Posted December 26, 2018 Har en del kniver fra min bestefar, hvor de aller fleste har han lagd, så de beholdes for det meste. Men det var litt annet der også, en BenchMark flåkniv som jeg beholder, og en bowie kniv som jeg ikke ser helt nytten av for min del. Er det noe marked for Puma bowiekniver, og noe spesielt man skal se etter? Ubrukt i eske med slire, så kanskje samleverdi? Kan legge ut litt bilder snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted December 26, 2018 Share Posted December 26, 2018 Puma kniver, "ubrukt i eske", dvs. "mint kondition", har, i aller høyeste grad, samlerverdi. Sjekk nettauksjoner. Jeg kjøpte min Puma Bowie da jeg var i militæret, og den var i beltet under førstegangs- og befalstjenesten. Overgikk både Garand-bajonettene og same-knivene ("joike-sabler") på det aller meste, fra å åpne bokser med "daumann", til å hugge kvist for teltunderlag. Dessuten trente jeg meg til å kaste den, så en eventuell Fi på rimelig avstand kunne fått en ubehagelig overraskelse, hvis han trodde jeg var ubevæpnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted December 26, 2018 Author Share Posted December 26, 2018 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
higraver Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 (edited) I Norge få du kanskje mellom 1500-2000,-NOK for dette . På egun.de , en tysk auksjonplastform , ligger prisen omtrent dobbelt så høyt . Brukte omtrent halvparten . Hvis du har noen skriftlig om denne kniven : bruksanvisning , merkelapper , kvitteringer osv. ble prisen enda bedre . Puma skal på liv og død ikke forveksles med puma-tec . Det er en enorm kvalitetsforskjell . Edited December 27, 2018 by higraver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts