Jump to content

Puma Bowie kniver


msteiro

Recommended Posts

Har en del kniver fra min bestefar, hvor de aller fleste har han lagd, så de beholdes for det meste.

 

Men det var litt annet der også, en BenchMark flåkniv som jeg beholder, og en bowie kniv som jeg ikke ser helt nytten av for min del. 

 

Er det noe marked for Puma bowiekniver, og noe spesielt man skal se etter? Ubrukt i eske med slire, så kanskje samleverdi?

 

Kan legge ut litt bilder snart.

Link to comment
Share on other sites

Puma kniver, "ubrukt i eske", dvs. "mint kondition", har, i aller høyeste grad, samlerverdi. Sjekk nettauksjoner.

 

Jeg kjøpte min Puma Bowie da jeg var i militæret, og den var i beltet under førstegangs- og befalstjenesten. Overgikk både Garand-bajonettene og same-knivene ("joike-sabler") på det aller meste, fra å åpne bokser med "daumann", til å hugge kvist for teltunderlag. Dessuten trente jeg meg til å kaste den, så en eventuell Fi på rimelig avstand kunne fått en ubehagelig overraskelse, hvis han trodde jeg var ubevæpnet.

Link to comment
Share on other sites

I Norge få du kanskje  mellom 1500-2000,-NOK for dette . På egun.de , en tysk auksjonplastform ,  ligger prisen omtrent dobbelt så høyt .

Brukte omtrent halvparten . 

Hvis du har noen skriftlig om denne kniven : bruksanvisning , merkelapper , kvitteringer osv. ble prisen enda bedre .

Puma skal på liv og død ikke forveksles med puma-tec . Det er en enorm kvalitetsforskjell .

Edited by higraver
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...