Jump to content

Presisjon i .22 bøylerifler?


Mas-36

Recommended Posts

Noen her som har eller har hatt en bøylerifle av noe slag i .22lr? Hva kan jeg forvente av presisjon med et slikt våpen? Youtube er her tragisk da de på andre siden av dammen skyter kun med åpnesikter og på max 25 yards noe som blir litt for "redneck" for meg :P 

 

Så om noen her har noen erfaringer å dele hadde jeg satt stor pris på det :) 

Link to comment
Share on other sites

Har en Winchester 9422 som jeg har prøvd på 100M med anlegg. Den holder 10,eren, men er vanskelig å skyte presist med

pga at den er så lett og har så tungt direkte avtrekk.

Nå er jeg vant med med Sauer 200STR, så skyting med direkte avtrekk er ikke det jeg er mest komfortabel med.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, bardp skrev:

Har hatt en Marlin i 22lr og den hadde i allefall ikke noe som minnet om presisjon. Men om det er representativt for alle bøylerifler vet jeg ikke.

Hva snakker vi om slags samlinger da? Noen mener jo alt over "hull i hull" er uakseptabelt :P 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, ståle240 skrev:

Golden boy👍Har vel ikke så mange i. 22?

Mange nok :P Ta en titt på hjemmesiden dems du ;) https://www.henryusa.com/henry-rifles-and-shotguns/

 

Golden Boy er jo latterlig da det ikke kan monteres kikkertsikte på den. Har mer lyst på en av disse med tungt 8 kantet løp jeg da ;) Med en 1-4(5-6)x24 kikkert så må jo det bli en bra kombi til småvilt og litt skyting på bane :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Link to comment
Share on other sites

Takker @DoctoRoy. Den er så ny at jeg ikke har fått den enda. Venter fortsatt på søknaden, men hadde den på lån noen dager så jeg fikk sjekket presisjonen. Den skuffet ikke for å si det slik ;) 

 

@joska Ser priser ligger fra ca 4000 og opp som "DoctoRay" skriver over her. Jeg fikk min til 2500kr da den mangler baksikte(gjør ikke meg noe da en liten smekker kikkert skal på den) og den hadde litt slitt blånering på løpet og noen bittesmå rustprikker på kasse. Så den slitte finish og litt tunge avtrekket jobber børsemakeren til firmaet med nå mens jeg venter på søknaden :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...