Jump to content

Ekstratønne til Smith K-ramme?


Grizzly45

Recommended Posts

Jeg har en kvart plan om å anskaffe en M19-tønne og få den frest til clips og 9mm. SivilPistol4 er tanken.

Dust som jeg er så solgte jeg en M19 tønne jeg hadde til overs for et par år siden, så det første problemet er vel å få en sånn tilbake igjen.

M19'en jeg har nå har ikke-forsenket tønne.

Jeg har en tanke om at dette blir enklere om man begynner med en forsenket tønne?

Har ikke geometrien klart for meg, men innbiller meg at det blir mer stål igjen hvis man begynner der.

Hvem har gjort dette, og har gode råd? Og ikke minst - hvem har en tønne til overs?

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke mer gods med m19-2 tønne med forsenkede kamre.

K-ramme i 9mm para har utrolig lite gods i låsehakket. M547 mener jeg hadde spesialstål i tønna for å håndtere dette.

Du får vel klips til 38/357 også ved å frese litt i bakkant av tønna. Tror det er en mye bedre løsning. https://www.brownells.no/SW-K-FRAME-MOON-CLIPS

9mm para får også vanvittig høy hastighet i den lange 19-tønna før den skal inn i overgangskonusen på løpet. Det er en grunn til at det er kort tønne på de nye 9mm Smith revolverne.  

 

Link to comment
Share on other sites

.355 / 357 kulediameter kan være litt iffy, men hvis jeg lader med de tjukkeste kulene jeg får til å kamre, så er det nok innafor. 9x19 er litt mer lubben over hylsemunningen enn .357, så kammeret må åpnes litt, men en tusendel burde hjelpe.

Jeg har myst litt på det lange hoppet frem, til overgangskonusen, men jeg tror ikke det spiller noen rolle på de korte holdene på SivilPistol.

(Jeg har forøvrig testet litt halvhjertet med .32 long i en .327 Mag revolver, og jeg fant ikke noen svære forskjeller på samme kule i samme fart, ut av en .32 long eller .327 Mag hylse)

Jeg er ikke så bekymret for trykket i en hjemmelada 9mm i et kammer som er godkjent for .357 Mag. Henvisningen til "gods" var litt hvor mye det er igjen av ekstraktorstjerna når dette er ferdig frest.

Jeg har ikke lyst til å frese den sylinderen jeg har i nå, så dette blir ikke noe av før jeg finner en ekstrasylinder.

Ingen som vet om en?

Link to comment
Share on other sites

9mm para har større diameter på hylsa enn 357 ved låsehakket der godset er som tynnest.

Kamret om til 9mm er derfor godset enda tynnere ved låsehakket. Det er allerede skremmende tynt orginalt i 357.

Jeg jobbet hos S&W-importøren når 547 var ny og fikk forklaringer i det vide og brede hvordan de fikk den til å tåle 9mm para. Bruk klips på std 38spc/357mag. Problem solved.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for innspillene, gutter. Jeg har vært innom .38 Short Colt, 38 super og alle de, men planen var vel å få dette til uten å måtte lade enda ett kaliber. Er på 11 nå, så det er vel så en ikke merker fler snart.

Har faktisk vært inne på å kappe snuta av 625'en også, men har ikke hjerte til det.

Link to comment
Share on other sites

Tror JM modellene til s&w har løp med etset rifling, det kombinert med det vanlige problemet med innsnevring i gjengepartiet gav elendig presisjon på den jeg har i tilegg til noen flere jeg har testet. 

Enig med at kort løp ikke automatisk gir dårlig presisjon. 

Men en god del s&w er undermåls, og da spesielt alle disse spesial modellene 

Ingen grunn til å verne om de,  fiks de til noe brukende mener jeg da 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...