Jump to content

stokk - noe å hente på å bytte?


strebern

Recommended Posts

Sitat

Vil det være noe å hente på å bytte ut en KKC-stokk med en chassis-stokk?

Til PRS og langholdsskyting, definitivt ja - litt avhengig av type rifle. Til jaktfelt, definitivt nei, til jakt, definitivt nei. Til DFS-felt, tja, tjo, mest sannsynlig jo. Til røff bruk, antakelig... Til slutt tror jeg det kommer mest av alt an på hva du vil ha.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Bravo går vel ikke med lang Tikka kasse?

Men det gjør feks MDT ESS. Ikke like billig som Bravo, men legg til lengre front og justerbar kolbekappe på Bravoen og du er oppe i samme pris (7200 for lengste ESS uten foldestokk). Husk at hvis du melder deg inn i kundeklubben til Vertebra får du 15% bonus, som du kan bruke på annet der, så blir som en 15% rabatt, gjør for litt forskjell!

 

Slo til på en ganske kraftig ombygd R700 SA som jeg tenker slakte og sette i en Bravo stokk. Prøvd å tafse på litt forskjellig i det siste (insert dirty comment) og selv om jeg liker tanken med modularitet på de "rene" chassisene foretrekker jeg nok formen på SSG/Manners/TRG etc. Noe med å kunne hvile tommelen naturlig bak grepet.

 

Tikka hadde nok vært det smarte valget, men forhåpentligvis er R700n nesten gratis etter salg av stokk og kikkert etc.

 

Edit: ESS for Tikka med pistolgrep er 7800, med rabatt blir det 6600.

Link to comment
Share on other sites

Krg Bravo står på test-ønskelista mi. Har hatt MDT-chassis på en Mossberg MVP, men den er solgt. Ble aldri fortrolig med såpass tungt chassis på såpass lett rifle/kaliber. 

Rem 700 i 308 med Bravo på er noe jeg kunne tenkt meg, men jeg vil få prøvd en Bravo-stokk først for å se om det er noe for meg. 

Og jeg har Sauer 202 i KKC-stokk, så egentlig klarer jeg meg helt fint. 

Link to comment
Share on other sites

Ah, så ikke lang kasse altså. Bummer. 

 

Jeg likte Bravoen, for den er ikke så space-rifle aktig som mange chassi er. Det er derfor jeg er fan av Mcmillan. Det var derfor jeg likte Magpul Hunter 700 som jeg hadde før. Plast funker fint.

I tillegg så bruker jeg rifla på fuglejakt med mye gåing, så vekt er faktsik ikke helt uvesentlig. 

 

Hvilket chassi er vektvennlig? 

 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Hvilket chassi er vektvennlig?

Det er jo motstridende egenskaper du spør etter. Om du skal ha lett så har du KKC - skal du derimot skyte bedre med magen på bakken slik du beskriver, så gjør du det med langt og tung, kjør på med vekt. Tung er stabil og stødig, og det er det du trenger for å skyte samlinger, det er delvis derfor du antakelig vil skyte litt bedre med et chassi. Kjøp et lettvekts-lite et, så er du tilbake der du starter...

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 21.12.2018 den 21.31, M67 skrev:

Jeg har en KRG Bravo. Den er utmerket. Litt "billig-preg", har ikke fått tatt den i bruk ,men funksjonsmessig virker den veldig lovende.

 

K

 

Hulrom o.l som virker litt billig?

Tenkte kjøpe en, men pga tungt løp vurderer jeg å fylle hulrommet i grepet bla for å få litt mer vekt bak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...