Jump to content

Oppbevare våpen hos politiet?


mateng

Recommended Posts

Jeg vurderer å selge mitt gamle våpenskap for å heller få meg ett lite raufoss safehouse, men det er bestillingsvare eller utsolgt de fleste steder for tiden. Tror dere at jeg i påvente av det nye skapet kan selge mitt gamle skap og få mitt lokale politikontor til å oppbevare våpen for meg i mellomtiden?

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du har en kompis på kammeret ville jeg ikke brukt tid på det. Politiet har viktigere ting å gjøre enn å passe på våpen for folk, og det er ikke alltid at ting i politiets varetekt behandles korrekt. Jeg har hørt om litt ymse derfra, bl.a. en (inntil da) ubrukt AR-topp som ble returnert med tydelige brukstegn og riper etc.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo den våte drømmen til diverse antivåpen-grupper at alle sivile våpen skal oppbevares hos politi/tilsvarende, og at vi skal kvittere ut våpnet vårt, med detaljert beskrivelse av årsak til at det skal overlates i vår egen varetekt for noen timer, hver gang vi mener vi har bruk for det. Og at vi selvfølgelig må levere det inn til oppbevaring, straks vi er ferdig med den våpenrelaterte aktiviteten. Jeg ville ikke bidratt til noe som kan gi grobunn for slikt fantasispinn.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

55 minutter siden, Jegermeistern skrev:

kvittere ut våpenet vårt

...

Og at vi selvfølgelig må levere det inn til oppbevaring, straks vi er ferdig med den våpenrelaterte aktiviteten.

Fint når politistasjonar blir meir og meir sentraliserte då, blir vel fort et par timar i bil for å henta og avlevera våpen.

Innom vanlig arbeidstid..? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...