Jump to content

1911 i 40s&w med 9mm pipe?


Torf

Recommended Posts

Er det noen som skyter 9mm i en 1911 med 40 støtbunn/sleide?

Har fått tilbud på en STI 40 og lurer på om dette er like problemfritt som i en Browning HP.

Har ikke mekket med 1911 siden cambrium silur da jeg lagde en Colt 1911 serie 70 i 38super og 9mm med Barsto piper.

Mener å ha lest, hverfall i gamledager,  at Kimber brukte samme sleide til 9mm og 40.

Link to comment
Share on other sites

Kan hende du får det til å fungere med litt kreativ modifisering av utdragere, men i utgangspunktet er støtbunnen en god del større. En skytterkompis hadde en 40 bygget på en para med 9mm-sleide, der var det tatt ut en god del gods for å få inn 40'en.

 

Har noen lignende ideer, kunne vært artig med en ekstra 9mm pipe tilpasset 10mm'ern.

Ville starta med å få til en fungerende utdrager før jeg la penger i ny pipe.

Link to comment
Share on other sites

Det er for stor plass i det området hylsen henger i sleiden. Du vil ikkje få dratt ut hylsene skikkeli. Det blir bare tull og problemer.Eg har 9mm, .40 og 45 i 1911. Mon tro eg har prøvd😆. Viss 9mm sleiden passer på .40 grepet, så må du sjekke om løpet passer i grepet. Di kan bruke same ejektoren. Så det kan funke. 

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg fikk Bakeren til å lage en sivilpistol i 9mm + 40s&w. Dette var en ParaOrdnance med STI 40S&W slide, to løp fra Bar-sto og kunne bruke samme utdrager til begge løpene.

Hadde den ikke så  lenge før jeg solgte pistolen, men den fungerete 100% med hjemmeladet ammo☺️

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...