Jump to content

TSS + Bly = Turbobly


HS Precision

Recommended Posts

Har tenkt å lade litt TSS og Bly combo i romjulen i kal. 12 og 20. De blir trykktestet, cronografert etc etc. Får jeg "ånda" kan det hende jeg poster om det her... Nå har jeg allerede endel erfaring med akkurat de comboene, men det er alltid rom for utvikling;-)  Om det er noen som har noen erfaringer på det feltet, post det gjerne har så kan det være jeg blir inspirert til å teste!!!


Er litt lav på bly i str. 3-6 så akkurat det får jeg ikke testet så mye (om ikke noen har noe supertips om hvem som har liggende på lager i landet, eller har noe liggende jeg kan kjøpe) Men jeg har nok små str. så vektmessig får jeg testet noen kombinasjoner.
Skal videreutvikle en bly(spreder) med TSS til å ta lengre hold. (60%Bly/ 40% TSS)  Det er den eneste 20-50 meter patron jeg vet funker-LOL Vil prøve å lage en 10-60;-) Både i 20 og 12.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, er på min andre Pressure Trace. TSS er litt dyrt, men ca. 1 krone grammet. Nå har Federal kommet med TSS i 7 og 9 hagl, og de ligger på 60 dollar for 5 patroner.
Men med 10-20 gram i en blypatron blir det ikke ille.
Blyet står for spredning på kort hold og så overlapper de, og TSS holder sammen litt lenger. Vet at endel i USA spriter opp Stålammo sånn der de ikke kan bruke bly.
TSS er ikke vits på korthold. Til det kan det meste annet brukes. Det er fra 35 meter og utover at de kommer til sin rett.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Hakapiken skrev:

Får du gode/sikre målinger med PT? Har ingen erfaring med PT. Er det mye arbeid med kalibrering? Bruker du referansepatroner med kjent trykk eller hur?

 

J.A.

Brukte referensepatroner før (trykktestingpatroner med kjent trykk) men bruker bare et kjent merke og tar snitt av 10 skudd, og verifiserer en gang i blandt. Det er for å se om strekklapp har løsnet etc.
PT fungerer perfekt. Om den viser 12000 psi, eller det er 11 eller 13 har ikke noe å bety i praksis. Det som betyr noe er å få jevne ladninger. Mine hjemmeladde er uasnett jevnere enn alt av fabrikkammo. Vitsen er å holde et forsvarlig nivå. DET er det ikke alt av fabrikkammo som har. Av og til ser jeg at de må ha mistet litt ekstra krutt oppi etc. Men det er marginer her og.
Etter mange års erfaring kan jeg nesten si på forhånd hva trykket ligger på, Men av og til skjer en overraskelse. Overaskelsen skjer alltid NEDOVER på trykkskalaen, for med helt nye kreasjoner tas litt marginer her og der.

PT anbefales på det sterkeste om du ikke bare vil holde deg til oppgitte data.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej ,  jag är förvisso ute i stugan och inte helt nykter men vad vill du uppnå ?  Duplex effekt eller spridar effekt ? 

Det är  ju knappast No-tox då du blandar TSS och bly , hoppas du ser och ahar tid att svara innan jag ska ut imorron 

brukar alltid kolla Kammeret och mina svenska sidor till morgonkaffet . 

 

Ps: jag och en kompis förhandlade om att köpa en piezo/PC styrd tryckpipa ifrån italien  för ett tag sedan . 

Tyvärr ställde våra vapengaredrob lagar i Sverige till det:(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...