Jump to content

Hvordan få ut en skrue som er limt med epoxylim?


høggern

Recommended Posts

Sitat

ville jeg kanskje vurdert noen form for fyllmasse til treliming

Nei, nei og nei

 

Sitat

Jeg ville holdt meg til araldite og ikke overtenkt probleme

Ja. og ja, og ja

 

Sitat

så med litt omhu bør en kunne unngå de største problemene.

Det er ikke et problem ved liming, du smører vekk de boblene som er store nok til å være problematiske. Skal du støpe noen tykkelse er det verre, kosmetisk først og fremst. Det er også en issue om du begynner å tulle med fyllmasse

 

 

K

 

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Jeg har limt pistolgrep og kolbekam på en mauserkolbe i 1998. Ingen problemer med boldbarheten. Brukte araldite som var blå (eller grønn????) Dengang. Men da var det ganske plane flater. Nå er det en bruddflate. Tror det er noe tyntflytende greier som er brukt sist. Det fylte ikke sprekken godt iallefall. Mulig derfor det ikke var vellykket. Derfor vil jeg bruke araldite nå, siden den har tykkere konsistens. 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Enig, det er ingen grunn til å overtenke dette. Joda, en kan få tak i spesialprodukter med de mest utrolige egenskaper tenkelig. Men dette er ikke rakettforskning, det er liming av tre. Blå Araldit er ikke bare godt nok, det er godt egnet for jobben. Gjort riktig bør fugen bli sterkere enn treet, om det ikke funker ville du neppe fått det til med noe annet lim heller. M67 har en veldig god liste med råd, følg de og få jobben gjort.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...