Jump to content

ALFA Jaktstøvler.


Hufsa

Recommended Posts

Heisann! er på jakt etter noen nye jaktstøvler. Etter alle år med ALFA sko er det dette jeg holder meg til. har sett meg ut noen som kanskje kan være aktuelle, og lurte på om dere kunne dele litt erfaringer og tips. Støvlene det står mellom er Alfa Bever Pro Advance GTX, Alfa Bukk A/P/S GTX  og Alfa Bever Perform. heller egentlig litt mot bukk skoa da jeg har noen lave sko av samme type som er ekstremt deilige å gå med. har prøvd på alle skoene i butikk, men klarer bare ikke å velge mine neste jaktstøvler..

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha syntetsko, ikke trenger høye sko for støtte, og vil ha litt varme sko, ville jeg sett på alfa gaupe. Har brukt disse i to sesonger nå, tenkte egentlig å ha de som rene vintersko men når bukken rant full første ti meterne så trakk jeg på gaupeskoa allerede i tidligjakta og har brukt de hele sesongen i år. Blir ikke kald, blir ikke klam, egentlig bare storfornøyd. Ulempen er selvsagt noe dårligere støtte til ankelen enn høyere sko, men jeg har gått så mye med tresko at jeg klarer å unngå å vrikke foten lell. 

 

Jeg har til og med skrudd inn skrupigger i sålen med tanke på vintersesongen men merker de er snedige på annet underlag også. Piggene bråker kanskje litt men... 

I allefall godt fornøyd etter 1.5 sesong uten å ha vært kald på beina en eneste gang. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har et par Alfa jaktstøvler, Bever Pro og Hjerkinn, men opplever å få gnagsår på helen etter noen timers bruk. Fikk ikke gnagsår med Alfa tidligere men det er et eller annet med helutformingen. Muligens kan det ha noe med at de har sømmen midt i helkappa.

 

Har også et par Viking støvler, er vel Hunter og de nye Bergans sine, som er helt supre å gå i. Særlig Bergans skoa er superbehagelige å gå i.

Edited by Target
Link to comment
Share on other sites

Ikke Alfa men hvorfor ikke prøve noe nytt? Bestard er et lite kjent merke men er absolutt verdt en titt😉

Jeg har hatt mitt første par i to sesonger nå og har gått til anskaffelse mitt andre par, Ikke forde de første er utslitte, men er så fornøyd at jeg bare måtte sikre meg enda ett par. Har prøvd mye forskjellig opp gjennom åra men ingen har vert på høyde med  disse på noe felt😊 

Terningkast 6............uten tvil😉😊

http://www.norma.as/test-av-bestard-explorer/

 

https://www.adressa.no/forbruker/article9749801.ece

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...