Jump to content

Links skyttere: Noen som har høyrehånd rifle?


Beffe

Recommended Posts

Hei! 

Jeg er en nybegynner med både skyting og jakt. Jeg har gått inn for å kjøpe meg en rifle, den skal være i økonomi klassen som tilsier: Brukt/Ny 2000-10 000kr. 
Etter å ha lest meg opp på mange våpen, har jeg funnet noen jeg ønsker. Det spiller egentlig ikke noen rolle over om den er brukt eller ny. Jeg er ute etter en rifle som god og robust for en nybegynner samtidig som den kan ha litt kvalitet over seg.


Problematikken er at jeg er en links skytter. De riflene jeg har funnet er bare høyrehendt og det har gjort at jeg har trukket meg fra kjøp.
Er det noen links skyttere der ute som har rifler som er høyrehendt, eller kan belyse om dette er vanskelig?

Jeg vet selvsagt at det er ugunstig å lade med høyrehånden når du skyter som links. Man mister litt av stabiliteten når man må bruke kolbe armen til å ta nytt lade trekk. 

Takk på forhånd!

Mvh

Edited by Beffe
Link to comment
Share on other sites

enig med Chiefen.v-2

Jeg er linksskytter og jeg kjøpte mine første rifler i høyrevariant. først en 223, så en 6,5x55 og deretter en 9,3x62. Alle disse kjøpene ble gjort fordi det var vanskelig å finne akkurat det jeg ville ha i links. Etterhvert fant jeg ut at det var for mye plunder. Til liggende skyting med 2-fot er det uproblematisk, men all frihåndskyting blir skadelidende, og aller verst var det med reimskyting.

Alle disse riflene ble sakte men sikkert byttet ut med linksrifler og jeg skal aldri mer ha rifler som ikke er links. Jeg har nå på andre året en automatisk finn-søk med ordet links i våpenkategorien, og jeg får nesten daglig en hyggelig mail fra Finn med menyen presentert :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, pererik said:

enig med Chiefen.v-2