Jump to content

S&W 686 .357mag 6"


Oksa

Recommended Posts

Bestilte wolf fjærer sett revolveren min. Det fulgte med 3 stk reboud fjærer. (13-14-15). Jeg valgte nr 14, og byttet også den ene fjæra som sitter i skjeftet, som er en del av tuning settet fra wolf. Nydelig avtrekk, men klarte ikke federalfengh. en gang. Beholdt reboundfjæra nr 14, og satt inn den gamle fjæra i skjeftet, og lettet trykket på den med setteskrue. Avtrekk ble noe bedre. Hva er tanken med settet, når det ikke får fyra med federalfengh.? Hva har jeg gjort feil med wolf settet.? 

Link to comment
Share on other sites

Reboundfjæra har ingen innvirkning på hvor hardt hanen slår, den innvirker bare på avtrekksvekt og -retur. Slagfjæra i skjeftet må strammes etter eget ønske og behov. Stramma du skruen til slagfjæra maks med Wolf-settet?

 

Jeg opplevde det samme med Miculek-fjærsettet, at den ikke ga ordentlig anslag selv om jeg strammet skruen maks. Da var det tilbake til fabrikkfjær som jeg slakket litt på. Det har fungert knirkefritt i mange år. Så det er slett ikke sikkert du har gjort noe feil. I så fall gjorde jeg noe feil også, og det kan jeg aldri tenke meg... ;)

 

Men hvis resten av mekanismen er bra og polert, så merker man faktisk ikke så stor forskjell på svak, kraftig, slakk eller stram slagfjær. Litt, selvsagt, men ikke katastrofemye.

 

Det beste er ofte å stramme skruen maks, slik at den ikke gradvis løsner. Ev. bruke Loctite. Eller file litt av skruen, som jeg ikke er noen fan av ettersom det er irreversibelt. Dette er litt prøving og feiling. Fjærsett som fungerer utmerket i en revolver fungerer ikke nødvendigvis like bra i en annen, i hvert fall ikke når man begynner å gå på små marginer.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Du skriver ikke om det er DA eller SA som er problemet.  Jeg tenker at det er DA siden SA vanligvis ikke er vanskelig å få veldig lett. 

Når det gjelder DA så er det min ringe erfaring et par momenter som er viktig. 

1. Alt som glir mot hverandre må poleres  speilblankt . Glem ikke tennstempel kanal 

2. Vekt på alt som beveger seg må ned. 

Dvs Hane bobbes og lettes maksimalt 

 

Når dette er på plass kan du justere fjærer, personlig synes jeg ikke Miculek fjær var noe særlig. Helt feil karakterestikk. 

Så er det så lett rebound fjær som du er komfortabel med. 

Jeg kjører en nedslipt 13.

Det bør være mulig å få DA ned til rundt 2 til 2.2kg.  Federal only 

 

Tror egentligikke du gjør så mye feil, det er bare litt mere arbeid som skal til 

 

Link to comment
Share on other sites

Våpenet er skutt ca 200 ganger. Har nå slakket noe på hammerfjøra og hatt på litt loctite. Det er vel noe lettere og bedre avtrekk av dette. Tørr klikker så mye jeg kan om dagen. Så alt er nytt og stivt, og må jo ha mulighet til å gå seg til. (Mekanisk polering). 

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvor lenge du har skutt. Jeg antar at du er relativt fersk etter antall innlegg her. Så: Hvis du ikke allerede gjør det så bruk klikkpatroner evt legg en ørepropp foran hanen.

 

Forøvrig så ville jeg brukt våpenet som det er inntil videre. Du har vinteren på deg. Du behøver ikke å mikke på våpenet det første du gjør. Hvorfor skal man ha disse dvaske avtrekkene? Folk kommer og sier 'kjenn på dette avtrekket, det er fantastisk' - men egentlig er det bare noen slappe fjærer og etter min mening helt forferdelig. I alle mine våpen er det ingen tvil om fjærspennet.

 

Nå har du anledning til å lære double action skyting med original leamikk. Ta avtrekk mot en hvit vegg og se hva som skjer med siktene. Tusen ganger om dagen og du er i gang.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...