Jump to content

Mann skulle jakte kråke – traff barnehageansatt


Snoppy

Recommended Posts

Menneske truffet av .22 LR uten å bli påført skade, da er det sikkert greit at det ikke ble funnet noe straffbart i saken. Men ja, det høres litt utrolig ut, men jeg vil ikke kalle det utrolig før det kommet frem om jegeren fortsatt har våpen, eller om de ligger på politistasjonen, fullt mulig å bli frikjent og fortsatt miste retten til å eie våpen. Det vil jeg kalle en mye større straff enn feks. en veldig saftig bot. Om man ikke har en jobb som krever rent rulleblad da, da er frikjenning gull!

Link to comment
Share on other sites

Det høres temmelig ille ut når man hører at en riflekule har vært på avveie inne blant en masse småbarn, men når man får høre realiteten bak saken er det ikke spesielt dramatisk.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er noen her som blir overrasket av frifinnelsen når en fallende salongkule tilfeldigvis har falt på foten til en spaserende person. Den har (selvsagt) ikke gjort skade. Hvorfor skal vedkommende som avfyrte kulen bli straffeforfulgt når ingen har blitt skadelidende på noe vis, og heller ikke kunne blitt det?

 

Det er kanskje litt overraskende at det fremdeles finnes sunn fornuft i rettsvesenet, det kan jeg være enig i.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er blitt truffet av fallende hagl så mange ganger at jeg ikke har tall på det.  På populære plasser på Jæren under andejakt om kveldene , der det gjerne er 4-5 jegere innenfor en radius på 100-150 meter og alle skyter oppover etter ender i lufta.  Hvis de hadde truffet bar hud hadde det nok gjort vondt , men jeg kan ikke huske at det noen gang var vondt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...