Jump to content

Mårfangst 2018/19


kaarkailln

Recommended Posts

Hei!

Savner en tråd om fangst av mår for denne sesongen. Håper det fremdeles er mange der ute som driver med denne interessante hobbyen. Hentet min første for sesongen i dag. En hannmår på 1,2 kg. Åte var elgkjøtt og honning. Det var mye spor i område. Kanskje det er håp om flere før jul...

Mår2018.jpg

Edited by kaarkailln
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kokt honning med fiken. Strødd fiken rundt fella- honning på oppgangsstokken. Luktestoff i botn av stokk og i opning av  fellekassa. Måtte slutte med kjøtt da ekorn som oftast kom fyrst..

skal sjekke fellane i morgen.. spent da været har endra seg til det mildare slaget😀 har gått til innkjøp av ei Aasbø og eit par CB 150(kun brukt 120 så langt, utan feilslag). Romjulssyssel med ungane=finne nye krysningspunkt👍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Årets andre mår, en krabat på 1573gram. Syningfelle med hjortespekk og avskjær.

Denne fella har blitt bankers etter at jeg satte den vannrett.

 

På den andre fellelinja var det rikelig spor men ingen fangst. Den store måren har vært opp og knabba en fikenbit og noe bukkefett som lå i åpningen. Kommer nok tilbake når den er sulten nok.😁

IMG_20190203_124441_673.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...

Hei Sigurd1. Mårfangst er spennende og viktig, men ikke så viktig at man trenger å poste samme spørsmål i tre forskjellige tråder. Denne tråden passer nok best, men som du sikkert har merket har jeg allerede gitt deg noen tips i en av de andre trådene.

Lykke til med mårfangsten!

Edited by Swift
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...