Jump to content

Rikosjett på luftbane (ISSF)


Poacher

Recommended Posts

Til de av dere som skyter Luftpistol ISSF og Norske program på elektroniske skiver eller papp for den saks skyld.

 

Hvordan unngår dere rikosjett fra treff i stål på El.skive eller i vegg bak/rundt skive, tenker da på trening?

Pr.d.d så har vi skjært til ei finerplate som henger foran stål for å ta best mulig vare på skivene.

Men vi opplever at finerplata gir rikosjetter...

Samtidig som ved treff i vegg (malte treplater) også gir rikosjetter. Vi ønsker å unngå dette naturligvis.

Hvordan har dere løst dette?

 

Gjerne med link/navn på produkter som dere er fornøyd med.

 

 

IMG_4952.jpg

Edited by Poacher
Link to comment
Share on other sites

Når man har nybegynnere som går sikkerhetskurs, ungdom på 14/16/18år etc så havner det noen skudd u treveggen rundt skiva. 

De kommer i retur, noe som vi ønsker å unngå.

 

Årsak til treplate foran stål på trening er rett å slett for å ta vare på skivene på best mulig måte og unngå at de ser ut som de har vært med i krigen.

Hvordan gjør vi dette?

 

Skal forsøke med lengre skruer som platene henger i så de får en vinkel.

Men jeg må også ha en løsning for skudd i veggen å unngå rikosjett derfra.

Link to comment
Share on other sites

Ikke den mest sexy løsningen, men jeg har brukt malerfilt i garasjen med stort hell. 

Bretter det så jeg har 4-6 lag med filt hengende nokså fritt, evt med en plankebit i bunn for å holde litt stramt. Virker som det er såpass seigt og fjærer nok til at kulene ikke går gjennom. Har betong bak, så ville hørt om noen gikk gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hengte opp en hvit tykk veiduk foran døra jeg har kulefangeren foran funker fint med PCP konkurranse luftpistol doggene detter bare ned på gulvet om de treffer i duken. Men luftgeværet med 160 m/s  slår gjennom duken men det har vel ingen betydning for deg.

Link to comment
Share on other sites

har vært borti sandblåsing (med stålsand) der står vi inne i et stålrom og blåser div maskin deler, her er veggene kledd med gummimatter (henger ned fra taket ca 10cm ut fra vegg) for og hindre rikosjetter

 

men det er jo bare og henge opp en gummimatte og prøve, du har kansje en varebil med matte i vare rommet?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...