Jump to content

Er det egentlig vits å lade 308win patroner til trening?


høggern

Er det vits å lade treningsammo til .308win selv?  

66 members have voted

  1. 1. Hjemmeladd eller ferdigammo til trening når man skyter 308win?

    • Ferdigammo som feks GGG til kr 5,50 duger, forutsett at de går godt nok.
    • Hjemmeladd 308w til kr 4,72 er jo nesten 80 øre billigere enn det billigste og sikkert minst like bra.
    • Jeg har så mye fritid at jeg kan lade bare for å ha noe å gjøre. Jeg liker å lade.
    • Jeg lader fordi hjemmeladningene mine er mye bedre enn det man får kjøpt.
    • Jeg må bare lade selv pga OCD.


Recommended Posts

Det er ikkje så lenge sidan den butikken som sel Nosler CC hadde 147 gn GGG kuler til ein langt lavare pris.  Dei 200 testkulene eg fekk kjøpt gikk like bra som noko anna, men så var det utseld før eg fekk kjøpt meir.  Når det gjeld Partizan ferdigammo, så fekk eg betre presisjon med dei enn med Golden Target i ei av riflene mine, men andre påstår dei ikkje treff noko som helst med dei.

 

Uansett så må eg vel seie meg einig i at å lade 308 er ikkje noko ein gjer for å spare pengar.

 

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig fikk man tidligere kjøpt 147 grain ggg kuler for ca 2 kr stk om man kjøpte litt mengder.  Så det er mulig å avogtil få enda billigere ladekomponenter enn de jeg ramsa opp. Men det var det billigste jeg fant den dagen. 

 

Uansett ville besparelsen ikke blitt mer enn mellom 1.50 og 2 kr pr stk. Det er under 30% i forhold til 5.50.... 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor mye besparelse det blir pr skudd, så har det vel mest med hvor mye man skyter. Som sagt tidligere lader jeg mest 6,5x55 der besparelsen er høyere, men la oss si at du sparer 90 øre på hver patron i 308, så blir jo det 900 om du skyter 1000 skudd i sesongen, 1800,- om du skyter 2000 osv. Om du da i tillegg syntes lading er kjekt, så blir jo regnestykket enkelt. Så er besparelsen nok? Det kommer vel an på hvem du spør. Jeg forstår for eksempel ikke hvorfor noen vil strikke når garnet koster nesten det tilsvarende som en genser koster i butikken. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...