Jump to content

Zeiss conquest dl


Thomas_Svartefoss

Recommended Posts

Helt greit sikte.

 

+ Er cm klikk

+ God lysprikk som ikke er for stor

- Syns den er litt tung og lang til jaktbruk. 

- Forventet den skulle være en god del mer lyssterk enn min gamle Nikon Monarch 4-16x42 som jeg hadde tidligere, men kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell i praksis på åtejakta (er riktignok over 40 år så evner kanskje ikke se forskjellene om de er der)

- Ville ikke kjøpt den til 9900kr, finnes garantert bedre optikk på bruktmarkedet til den prisen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

kjøpte min på tilbud hos xxl i fjor for 6499,- var samme prisen på "black-friday" i år.
Det hender de kjører den for rundt den prisen, og da er det et godt kjøp.
Til 9900 ville jeg lagt på en 2-3000 til og kjøpt noe litt grommere....

Det sagt: for 6500,- får du en god kikkert som funker til det meste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

FWIW; jeg hadde en DL 2-8x42 med lys, veldig grei kikkert. Det eneste minuset jeg kommer på i farta er at den var noe tung og litt klumpete, som gjorde det vanskelig å få tak i passende montasjer til en CZ 527. Ellers var jeg fornøyd, klar og skarp kikkert med gode, solide klikk (og nok av dem), grei øyeavstand og ikke særlig følsom på øyeplassering. Jeg jaktet aldri med den i noe skumring men følelsen jeg satt igjen med etter å ha kikka gjennom den i skumring og kveld var at den var temmelig lyssterk. Lysprikken var klar og god uten å være for intens også.

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har noen alternativer? Samme forstørrelse pris rundt max 12000 :-) Tenkte på Meopta meostar r2 som også har 2-12x50 vell (eller var det 3-12?)... Steiner ranger har jeg vært nær på å kjøpe, men også Leupold vxr 3-9x50, men havner liksom alltid tilbake på Conquest DL....

Edited by Læregutten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...