Jump to content

Performance Center


Nittenølløv

Recommended Posts

Jeg kjøpte en "vanlig" 686 for et år siden, angrer litt på at jeg ikke kjøpte en Competitor med en gang. Nå er den fin, men bytte etter av sikter (jeg ville ha samme LPA som på competitot) og grep (samme som competitir) så ville ikke pris differansen vært så stor. Denne måtte også tilbake til børsemaker et par ganger for justeringer.  Basert på min noe begrensede erfaring så er det mer variasjon mellom revolvere enn pistoler, så sjansen for å få et "mandagseksemplar" er større.  Jeg vil anta at performance senter sender ut bedre produkter..

 

En eldre S&W er nok heller ikke dumt. Det sies at kvaliteten var bedre før. Vær  klar over at kornet kan vær støpt fast på eldre modeller, for meg er muligheten for å bytte ut korn og skur viktig.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn er performance center modellene overpriset halvfabrikata. 

Den jeg har og det er det samme med 3 -4 andre jeg har sett på er at det skal en god del fiksing til før det blir brukende konkurranse våpen. 

Kjøp en helt standard modell og legg pengene og tiden i den. Det er mitt råd 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar og råd!

Jeg har en 686 med LPA sikter og tunet avtrekk. Den er 6-7 år gammel. Jeg kjøpte den ny og har skutt ca 15000 skudd med den. Jeg skyter ikke så bra med den lengre og har testet den flere ganger i Ransom resten med forskjellige ladninger. Den sprer 6skudds grupper fra 8 cm og oppover. Ser at den glipper noe mellom crane og ramme, men tror det er ganske normalt. Ja, den er godt pusset. Til og med overgangskonen er skrubbet med Lewis leadremover.

Noen som har noen tips til hvordan få tilbake presisjonen? Nytt løp? Nytt våpen? 

Link to comment
Share on other sites

Har du slugget løpet. Kan tenkes at du må ha litt større kuler. 

Kan aldri tenke meg at løpet er slitt. Håndvåpen varer veldig lenge langt lenger enn 15k

 Skader i munningen kan fort komme når en pusser "feil vei"

Hvordan var presisjonen tidligere ?

Er du heldig så er det kanskje kroningen somhar fått en skade. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den gikk bra før. Har ikke slugget løpet. Synes den blyer mere nå. Det gjorde den ikke før. Har ikke testet den i Ransom rest før jeg begynte å mistenke at den gikk «dårligere». Nå sprer den som bare det. Kan det ha noe med at cranen glipper litt fra ramma? Skade i munningen har jeg ikke tenkt på. Der fikk jeg litt å studere i kveld ;-)

Edited by Nittenølløv
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 625 som med orginal 4"løpet neppe samlet bedre enn 8-10cm på 25m, etter bytte til LW løp ble det riktig bra. Så s&w løp kan være såder. 

929 derimot går riktig bra med org løp 

Begge to slarker både i cranen og i tønnelås, ser ikke ut til å bety alverden sålenge kula entrer konen 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Står 23.500,- på https://borselars.no/vapen/handvapen/mr73-spoort-6-lop

 

Det er vel bare 1500, - mere en performance center .

https://osloskytesenter.no/butikk/smith-wesson-performance-center-686-competitor-357-magnum-6/

 

Men synes S&W i rustfri er finere å se på. Jeg har en Manurhin MR32 og en S&W modell 66. 

Avtrekkeret på MR32 slår det meste jeg har prøvd av revolvere. 

Men så skal sant sies at jeg har ikke prøvd alt og alle sine (Og ikke like lang erfaring som mange andre her inne). 

Regner med at en dyktig børsemaker fikser bra avtrekk. 

Jeg lader ikke ennå så på S&W 66 har jeg bytter litt fjærer frem og tilbake før det ble bra nok for meg og at det fungerer med kjøpe ammo. 

Så det er litt opp til brukeren hva som er bra avtrekk regner jeg med. 

 

Manurhin er basert på K rammen så jeg synes den har litt bedre balanse enn 686.

Men det er jo også brukeravhengig. 

Edited by Ster
Lagt til link
Link to comment
Share on other sites

Hadde en mr 32 match en gang. Angrer noe veldig på at jeg solgte den... Ser det ja, at Børselars har de for den prisen. Hadde bare sjekket prisen på Rogne🙈

Tror jeg går for nytt matchløp og full «gjennomgang» av den jeg har.

Er egentlig lite motiverende å kjøpe en annen en når man vet det går så lang tid med søknader. Venter på 15nde uka på en 9mm nå🙄

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer billigere og like bra fra det med å fikse den du har. 

Koster ikke allverdens å bytte løp og monter kulelåsing  i crane. 

Avtrekk fikser du enkelt selv om du ikke har 11 tommeltotter.

Litt bytting av fjærer og polering av alt som glir mot hverandre. 

Om du kunskal ha DA så er bobbing av hane god hjelp 

Link to comment
Share on other sites

Tror min MR32 blir det siste jeg selger 😀

Nytt løp og litt justering blir nok billigste løsning ja.

Og sikkert like bra eller bedre også

Jeg hadde kanskje vurdert et 5 tommers løp da jeg synes det gir en bedre balanse.

igjen det er individuelt fra skytter til skytter.

 

Link to comment
Share on other sites

På ‎02‎.‎12‎.‎2018 den 10.47, Nittenølløv skrev:

Hei! Noen som har S&W 686 competitor weighted barell som kan si noe om den? Tenker på presisjon, funksjon, avtrekk, balanse og finish. Er den verdt prisforskjellen fra en vanlig 686? 

Bruksområdet for meg er i tilfelle revolverfelt og hurtig revolver.

Takk ;-)

Ja, om du sikler på en slik, så er den verdt prisforskjellen, bare du som bestemmer dèt. S&W er sjelden feil. Kjøp, om du har cash og papirer!

Jeg har prøvd bare èn, og den var super. Selvsagt er Manurhin og en tunet S&W med nytt løp også bra, men det var ikke det du spurte om.

Sats på hva du føler er riktig for deg - da blir skytegleden størst.

 

Med nick  @Nittenølløv  rekner jeg med du har en fin, historisk kriger også...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg slet/sliter med at 686’n sprer som bare det. Det begynte egentlig etter at jeg startet å støpe kuler selv. Den blyet noe vanvittig , og jeg brukte Lewis LED remover og fikk ut alt blyet(trodde jeg) men den spredde like mye. Ga derfor opp og kjøpte en mod 10 som reserve våpen og tenkte å bytte til lengre løp på 686’n. Men så så jeg på YouTube at de brukte Chore boy https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F231225566230 på messingbørsten https://youtu.be/YBDZL6OY3u0. Og det funket. Fikk ut utrolig mye bly, og det ser ut til at den sammler igjen. Har ikke fått prøvd den så mye ennå(20-30 skudd) så kan ikke si det med sikkerhet ennå. Kulene støper jeg fortsatt, men i stedet for lee allox så coater jeg de med hi-tek http://hi-performancebulletcoatings.com/ og det virker bra.

Ser bare fram til å få satt den i ransom rest’n å prøve.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On ‎9‎/‎4‎/‎2019 at 4:55 PM, Nittenølløv said:

Tar opp igjen denne tråden. Har gått en stund nå....

Originalløpet ble kronet, polert og justert overgangskon. Spredde fortsatt like mye...

Ble levert til en annen børsemaker. Han fant ut med en gang at det var en skuddbule i løpet. Monterte nytt LW løp. Nå sammler den skuddene veldig bra;-) 

 

Kan du si hvilken børsemaker sistnevnte var?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...