Jump to content

Pris eldre Sako


40årskrisa

Recommended Posts

7 max.

Sett tilsvarende uten kikkert og demper til 3000-4000 kr. Latterlig mye våpen for pengene. I mine øyne er hverken demper eller kikkert verdt særlig mye, men det er ihvertfall en komplett pakke. 

10 er alt for mye, da kan du kjøpe en rifle for seg og en bedre demper og kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sånn selv som jeg kjøpte brukt og det er nok den riflen jeg ikke kommer til å selge. 

 

Den riflen ser det ut som kan være fra 1977-1982 og det skal ifølge våpensmed Gujord den beste årgangen. Jeg kjøpte min for 7k for nærmere 15 år siden, så jeg ville nok ikke gitt noe mer enn det, kanskje ikke mer enn 5k.

 

Bare løp og kjøp! 

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, 40årskrisa skrev:

Dette er børsa det er snakk om: En A2, vet ikke alder, men serienummeret er 336083 om det kan si noen noe..

 

Tipper den er fra ca 1980. Solide og gode børser som holder i haugevis av år.

 

Slik ser jeg det når det gjelder verdi:

Rifle: Ca 5 000,-

Demper: Ca 800,- (ny hos J&F i dag, Atec Maxim, som det ser ut som denne på bildet er, er 1 800,-)

Sikte: Ca 1 000,- (ny, med lys, hos Jaktepotet i dag, er 3 290,-)

Montasje: Ca 1 000,- (nytt hos Beveren sport idag, er ca 2 500,-)

Reim: Ca 200,-

 

Totalt: ca 8 000,- hver for seg. Så var det om det er kjøpers eller selgers marked. Blir prisen høyere enn 7 000,-, blir det plutselig konkurrenter til nye med pakkepris på 10 000,-. Nesten 40 år gammel rifle mot helt ny. Sakoen er tross alt brukt og gammel, mens nytt utstyr har garanti og etter alt å dømme også tilgang på deler. Det kan være utfordringer med å få tak i nye deler om noe skulle ryke. Eller hva om du mister sluttstykket i skogen?

 

Så 7 000,- mener jeg er en kurant pris. 

 

Her er feks en riflepakke til 10 000,-. Kjenner ikke til Franchi som riflemerke, og Bushnell Trophy er vel i samme klasse som en Nikko Stirling (?). Demperen er en Atec:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132592828

Link to comment
Share on other sites

Sako Forester Grand Lux i 243 til 5K. Galskap.

Denne er håndlagd av bøssemakermesterne hos Sako, Rifla kommer ikke fra produksjonslinja. 

Trenger man storvilkaliber kan man pipe om på høyeste hylle og alikevel slippe unna med fantastisk rifle til under 15k med bedding og ny kappe.

 

641_1615562056.jpg  

 

Galskap 2: Sako Safari i 300wm til 12K i samme butikk: (Sako 85 Safari koster 92K..)

 

782_1820901766.jpg

 

782_637288580.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...