Jump to content

Ny feltrevolver?


Nittenølløv

Recommended Posts

Hei!

sitter å grubler og googler. Har en S&W 686 med tunet avtrekk og gode LPA sikter som jeg har vært veldig fornøyd med. Har i den siste tiden opplevd mere blying og synes ikke jeg skyter så bra som jeg gjorde med den. Etter en grundig puss, spente jeg den opp i Ransom Resten. Hadde ladet opp med forskjellige kuler og kruttladninger, inklusiv «godladningen». Resultatet ble,på 25 meters avstand, 6 skudds grupper fra 8cm og oppover.... Noen grupper holdt seg bare såvidt innafor innstikket. Ny grundig puss.  Ser en del blying i overgangskon og i tønna. Oppdager at tønna kan bevege seg sideveis mot venstre i framkant. Når jeg dytter på tønna så glipper det mellom crane og ramme. Har ikke målt, men antar ca 1mm. Ser ikke bra ut. Har prøvd i Ransom Rest to ganger til. Skutt noen skudd for at plater og våpen skal sette seg før test. Samme resultat. Det jeg lurer på er om det er normalt at cranen glipper? Er det noe å gjøre med? Er det en medvirkende årsak til spredningen?

Bør jeg gå for å tighte den opp og kanskje skifte til et matchløp? Det er en 2011 model som har gått bare ca 15000 skudd.

Har også vurdert en ny Ruger GP100 med tunet avtrekk og LPA sikter. Noen som har erfaringer med dem? Presisjon, funksjon.

Manurhin utgår pga pris.

Det ble mange spørsmål det her, men det er her man kan få svar på slike ting ;-)

 

Edited by Nittenølløv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...