Jump to content

Revolver i j ramme størrelse 6 skudds tønne?


F86

Recommended Posts

Jeg har en lett ombygd s&w m34 .22 som spesial revolver. Ser att avstand mellom grep og avtrekker passer meg bedre en gp100'n jeg har til revolver felt.

Så vidt jeg finner ut er s&w j ramme 38 kun fem skudds og derfor ikke aktuell. Men finnes det andre som er av tilsvarende størrelse?

Link to comment
Share on other sites

Colt Cobra og Kimber K6 har 6-skudds tønne. Om de er sammenlignbare med J-ramme vet jeg ikke, men de annonseres i hvert fall som "kompakte" revolvere. Noe større tønne enn J-ramma er de vel nødt til å ha for at det i det hele tatt skal være plass til å bore opp 6 stk .357 hull.

Evt. Chiappa Rhino..?

 

Uten å ha håndert særlig annet enn S&W selv, så vil jeg tro at S&W K-ramme er det nærmeste du kommer J-ramma.

 

Link to comment
Share on other sites

Avstand til avtrekker forteller ikke alt, grepet spiller også en stor rolle, samt hvor "høyt" man holder i revolveren.

Det finnes alt fra store og lange grep som "pakker" hele grepsramma helt ned til S&W's "Magna grip" som bare følger konturene av grepsramma.

Bredden spiller jo også inn, et rundere grep som fyller hånda kan også i praksis gi en lengre avstand til avtrekker enn et slankere grep.

 

Forøvrig er K/L-rammer identiske i forhold til grep og avtrekker, forskjellen på disse er at L-ramma bygger oppover fra tønneåpninga, dette for å gi plass til den noe større L tønna.

 

Vanskelig å ta et godt bilde som illustrerer forskjellen på J og K, de har litt forskjellig utforming over det hele, men her er i hvert fall et par bilder av M60 og M66 :

 

 

 

SAM_2441.JPG

SAM_2448.JPG

Link to comment
Share on other sites

Takk for bilder! Ble lettere å se nå,  det ser ut som om en 66 med round butt hadde vert et bedre utgangs punkt for meg. Spesielt siden meste parten av treningen foregår med m34'n pga bane situasjonen. Jeg har "standard" Houge grep på gp'n, prøvde original grepet og det ble nesten verre. Får prøve å lete etter et ruger grep som er slankere først.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg fått et Ruger compact grep fra usa 🙂 Dette passet meg mye bedre!

Men det blir nok fortsatt en revolver til..

Har fått kjent litt på s&w m14 og likte den. Men har noen erfaring med de litt eldre Taurus "kopiene" ? 

Link to comment
Share on other sites

M14 er jo tingen som du seier. Den eine M14 du prøvde er no ombygd til Round-butt og det er ein markant forskjell. Når det gjeld det opprinnelige spørsmålet ditt so får du både J-ramme, SP101 og LCR med 6-skudds tønne i 327 Federal. Forøvrig er ikkje dessa fingrane dine SO korte at ein K-ramme RB med rett grep vil nok passe perfekt ;)

Edited by magnumlars
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...